Denna tisdagen i December

Under kvällen hade det kunnat varit bättre uppdatering, men vi var ju hos min kusin för att fira henne och när vi kom hem skulle vi käka och jag har duschat samt städat ute bland mina hästsaker i garaget, så nu är det lite ordning där ut.
 
Idag red jag Carisma och jag hade 15-17 minuter på mig att rida innan Roland kom och skulle ha träning. Så det blev en kooort framskrittning innan jag började att rida. När han kom var jag inte riktigt klar så jag red lite till innan jag gick ut i mörkret och skrittade av, en lååång stund däremot. Till en början när jag red fram var hon sååå tråkig och ville inte göra något. Men sen när hon var framriden var hon väldigt rolig och trevlig att sitta på. Jag tänkte hoppa av och gå med henne eftersom att det vart mörkt, lampor var tända men det var ju fortfarande mörkt ute. Men jag bestämde mig för att sitta kvar och se hur hon kändes där ute. Jag kan ju säga att hon är snäll som ett lamm ute i mörkret. Hon gick dit jag ville och verkade väldigt avslappnad och hon gick o frustade så jag satt kvar på hennes rygg medans jag skrittade av.
Mamma hämtade ju upp mig på vägen hem och vi stannade ju till hos mn morbror med familj för att fira min lilla kusin som fyllde år nyligen. Hon blev väldigt glad att vi kom och ville genast busa och leka med mig och min brorsa. Hon är så söt när hon vill leka jaga, men när man tar henne blir hon sur och så. Hon slocknade nog som en stock idag skulle jag tro. 
 
Nej nu ska jag och mitt blöta hår ta och dra oss i sängs. Ni får sova gott så hörs vi i morgon. I morgon kommer ni också att få en film ifrån när jag hoppade Carpen för någon vecka sedan.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback