En sur Emma

Jag skrev ju lite snabbt på bussen när vi var påväg ner på stan. Jag hann inte skriva innan, därför fick det bli på bussen. I stallet gick jag en sväng med Carisma. Tog bara på grimma och gick ut en sväng. När jag är ganska klar och går på en sida bredvid paddocken kommer det en stor byggarbetsbil. Den ser oss på långt håll, men saktar inte in för det. Det slutar med att Carisma blir lite lätt panikslagen för att den är så stor och kom så pass nära. Den stannar inte heller till när den ser att hon blir rädd utan den bara kör på. Jag var i mitten av raksträckan så det fanns inte mycket jag kunde göra åt saken. Ändå stannade inte den stora lastbilen full med sten... Jag blev tvungen att snabbt trycka upp Carisma efter paddockkanten så att hon nästan hoppade in där när hon blev så rädd. Då blir jag så sur. Om man ser en häst som är ute och går på långt håll och man kör en stor arbetsbil full av sten tycker man ju att man kanske kan stanna till eller iaf sakta ner lite. Ännu mera när man ser hur rädd hästen blir. Men nej, så tänker inte idioter till lastbilschauförer. Det är väl inte så svårt att kanske tänka lite när man kör i ett ridskoleområde, men nej...
Aja ledsen om jag är lite sur, men jag förstår bara inte hur vissa människor tänker. Nu ska jag sätta mig och mysa lite innan vi ska baka pepparkakor. Ni får ha en fortsatt fin dag
XoXo//Emma

Kommentarer
E B B A säger:

Vidriga jävlar! Usch, stackars Carisma och stackars dig <3 Ta hand om dig bästo <33

2013-12-23 | 15:26:58
Bloggadress: http://snorptorpan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback