2 bompass på 2 olika pållar

Red San Quetin på min träning och vi hade bommar. Det gick ganska kaos, vi red lite lydnadsbommar och aa. På ena sidan skulle vi rida över bommar i galopp och på andra sidan var det travbommar. Vi hade en punkt som vi skulle trava vid och en då vi skulle fatta galopp och lite så. Men jag är ändå nöjd, det är ju trots allt andra gången som jag sitter på hästen... Nästa vecka tyckte Johanna att jag skulle hoppa honom, så jag gör väl henne glad och hoppar honom om jag kan ta honom.
Sen red jag Carisma och travbommarna låg kvar framme i ridhuset så Carismas ägare längde dem lite så red jag först på dem lite i skritt så hon fick stäcka på benen och använda sina ben och tänka lite extra. Det gick bra och jag tyckte att det känndes bra, sen kom jag på bommarna någon gång i trav och jag är nöjd med det också. Hon känndes mycket mera framåt när jag red mot bommarna. Jag är nöjd med det första bompasset på henne. Har jag tur och om hon är fräsch så kan jag kanske få hoppa henne någon gång, det skulle vara väldigt trevligt.

Nu ska jag mysa i soffan så hörs vi senare
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback