Fjantig häst och en spontantripp till stan

Jag åkte till stallet och red Carisma lite tidigare än planerat idag men varför har ni ju fått veta. Jag borstade lite snabbt innan jag sadlade och hoppade upp. Red som vanligt fram ute runt paddocken och flyttade för skänkeln oså. Inne i paddocken travade jag. Idag, precis när jag tänkte sluta trava så börjar hon tramsa sig. Då blev det ännu mera trav för att det sista man gör ska vara bra. Men efter det fortsatte hon att fjanta och i skritten ville hon i skritta på utan hon ville sovskritta så jag hoppade av och var på henne mer på marken och gick med henne när jag skulle skritta av. Snacka om att jag blir sur på den där hästen ibland. Hon är bara så störande när hon håller på så! Väl inne efter det hade hon rent i sin box och vatten i vattenhinken så hon fick bara sin betfor. Undertiden hon åt borstade jag och tog hand om Promise. Precis innan jag skulle åka kollade jag i Carismas box och såg att jag fick lov att mocka så det var bara att göra´t. 
Efter stallet skyndade jag mig hem, slängde mig in i duschen fixade mig lite snabbt och fick i mig lite mat innan Emelie och hennes familj hämtade mig så åkte vi mot stan där dem släppte av oss. Vi gick runt och shoppade lite, snackade, prövade massa kläder, käkade lite snabbt mellis på donken, gick i mer affärer och ja. Det var väl det vi gjorde på stan i typ 3h. Mysigt var det iaf och båda åkte hem med minst 4 kassar var... Vad jag fick med mig har ni ju redan fått se i inlägget innan. Jag hade ju tänkt lägga upp en bild, men jag orkade inte fota kjolen och linnet så då spelade jag in en video istället då det var lättare och skönast för lata mig. Sen tror jag också att ni gillar att kolla på videos mer ;)

Nu tänkte jag iaf lägga mig och kolla insta innan jag somnar. Jag är trött som jag vet inte vad. I morgon har jag iaf inga speciella planer. Bara vara hemma och blogga bra inlägg åt er kanske? Vi får se vad som händer, det får dagen utvisa. Ni får sova gott så hörs vi i morgon
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback