Fjantig pålle

När jag red Carisma var hon fjantig som jag vet inte vad. I början gick det väldigt bra och jag skrittade fram ute i naturen runt paddocken, flyttade fram och tillbaka längst vägarna som jag red på. Sen när jag kom till en gräsplätt red jag runt lite på en volt och det gick helt okej. När jag kom dit igen så travade jag på den volten igen och det gick ganska bra det också. Men väl inne i paddocken så gick det väldigt bra. Tills det blåste lite och hon började fjanta sig. Hon hoppade säkert till 3-5 gånger till efter det. Dock så är hon väldigt snäll när hon gör så och fjantar, hon bara hoppar till och gör inget mer, men det är så jobbigt när hon håller på så. Innan det var traven riktigt fin och hon lyssnade väldigt bra på mig. Jag hade fått det riktigt lyxigt så när jag kom in var boxen mockad, riktigt skönt och lyxigt måste jag säga. 

Det första jag gjorde när jag kom var att ge båda sessorna varsin ordentlig genomgång med massa olika borstar. Det var dem värda tycker jag. Hos Promise stog jag ett bra tag och mös med henne riktigt länge. Jag älskar verkligen den ponnyn, hon e världens bästa. 
Nu ska jag fortsätta att kolla på torsk på tuben nu innan det är hollywood fruar
XoXo//Emma

Kommentarer
Stockholmsjenna -En del utav HorseSpot säger:

Vilken fin Bild!

2013-10-08 | 21:51:20
Bloggadress: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback