Gårdagens ridpass - Greta

På framridningen var hon stel som jag vet inte vad och seg var hon. Ville du ha stöd i munnen så trodde hon att det var samma som stanna... Men det gick väl lite bättre i traven under framridningen, jag la mycket volter ökade och minskade mycket. Allt för att få henne alert och lite mer vaken det blev hon. I galoppen på framridningen så tyckte jag att det gick långsamt och försökte få fram henne med hjälp av skänklarna men det gick inte och hon lyssnade inte, då lade jag till spöet och då sparkde hon typ bakut. Sen fortsatte vi så och jag använde spöet igen för att hon inte lyssnade, då sparkade hon också bakut. Snacka om att inte gilla att jobba... 
När vi red så trimmade vi en massa dressyr. Det var alla möjliga rörelser och övningar vi gjorde. I början var hon stel och väldigt tråkig. Vi skulle rida skänkelvikning i trav på diagonalen och första gången gick det bra. Sen andra gången är hon bara så jäkla dryg, tar inte skänkeln och hon löd inte alls och höll på att dryga sig. Men vi fick till nästa diagonal så det var skönt iaf. Och efter att vi ridit det vi skulle rida i några minuter började hon bli riktigt mjuk och faktiskt ganska trevlig. Hon började trampa mycket bättre och tog väldigt bra stöd som jag hade kämpat efter. Och hon gick på tygeln sen resten av passet och var väldigt trevlig att rida då. Lite upp md huvudet ibland men det var inte alls mycket. Så jag är väl ganska nöjd om man bortser ifrån allra första början, men det var första gången som jag satt på hästen så ja... Sen var det skönt att känna eftersom att jag var på henne ifrån första början gav resultat i slutet. Då blev jag ändå ganska glad. 
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback