Love this horse

Kan ni gissa med hjälp av rubriken vem jag red? Om ni gissade på Kapten så hade ni rätt. Jag var väldigt långt ner på listan, men fick honom ändå och det är jag glad för. Under uppvärmingen var han ganska på och pigg men sedan började vi rida lite olika övningar över bommar och i den vevan började han jobba på riktigt fint och gick i en väldigt bra form och jobbade på väldigt bra med ryggen/rumpan. Vi skulle flytta bakdelen runt koner som i en bana på sidan där bommarna inte var och där kände jag verkligen hur han flyttade rumpan och vävde med svansen. En riktigt fin häst är det med andra ord och jag blir bara mer och mer kär i honom ju längre tiden går och jag kan känna att jag börjar hitta knapparna på honom. Hoppas verkligen att jag kan få rida honom snart igen för han är så otroligt rolig, trevlig och lärorik att rida.
 
Carisma fick sig en promenad efter att jag pratat ett tag med hennes ägare. Väl ute träffade vi på Anna & Mato så jag och Carisma gick med dem. Vi pratade lite om hur det var på gymnasiet, lite hästar och lite allt möjligt. Blev lite lugnare ang mitt val då hon sa att det var lätt att byta om det inte kändes rätt. Även om jag verkligen tror att mitt val kommer passa mig till 110% då jag är väldigt säker på att det är den linjen jag vill gå, hade inte ens ett andraval för att jag inte hade något annat jag ville gå. Men man blir ändå lugn av att ha det i bakhuvudet. Ett plus var även att det var riktigt varmt och solen tittade fram lite då och då.
- Måste verkligen se till att få fler bilder när jag rider denna snyggingen.
 
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback