Vidrigt beteende i mina ögon

Det som jag såg och vad som gjorde mig upprörd var att jag såg en video som Ebba länkade till mig. I videon var det 2 småtjejer som höll på och trakaserade, använde massa könsord, sa att hatade personer mest av allt och en massa. Ni förstår nog ändå hoppas jag. Det som verkligen gjorde mig arg var att dem var så små, dem kan knappast ha vetat vad orden betöd så man undrar lite vart ifrån dem kan ha fått dem orden. Dem vet nog inte innebörden att lägga ut något sådant på nätet. En gång på nätet, alltid på nätet.
 
Dem bara hoppade på en person, som dem inte ens har träffat och som absolut inte gjort ett smack emot dem. Jag tycker bara att det är så sjukt vidrigt och fel att hålla på på det viset. Fine, man kanske inte kan gilla alla personer eller går ihop med alla typer av personer. Det kan jag verkligen förstå och respektera. Men man går för långt när man som 10-12-åring håller på att kasta ur sig att man hatar någon, att den personen är en fitta och lebb är verkligen att gå över gränsen. Ett sådant beteende är inte acceptabelt i mina ögon! Jag hoppas att ni håller med mig och om ni ser något sådant så anmäler ni kanalen, bloggen, facebooken eller vilken sida ni nu såg det på. För detta beteendet får inte fortsätta gå runt på nätet eller i verkligheten.
Lite luddigt kanske, men jag blev bara så sjukt irriterad. Håller ni med mig angående det jag skrev, eller tycker ni att detta är okej?
XoXo//Emma

Kommentarer
Alice säger:

Håller helt med! För bara några veckor sen träffade jag på några när jag var ute med min hund, jag gick ner för min gata och då var det två små tjejer som bara stod och skrek rätt ut massor med fula ord som dom inte ens kan veta vad det betyder!

Håller med dej till 100% Det är inte okej att bete sej på det sättet!

2014-04-30 | 17:13:51
Elin Bjurek säger:

Håller med, helt sjukt hur vissa människor tänker. Om man inte gillar en viss person, varför då lägga energi på den människan?

2014-05-02 | 12:05:45
Bloggadress: http://elinbjureks.se/
NEEMEES.COM säger:

oj...

2014-05-02 | 12:06:21
Bloggadress: http://neemees.com
Louise säger:

Det är så sorgligt. Och jag får känslan att det oftast är de barnen som "aldrig skulle göra något dumt" enligt sina naiva föräldrar som tappat kollen. Men är det barnens fel? Nej. Det är ju de vuxnas - endast. Det är vi vuxna som måste visa vägen om vad som är okej och inte okej. Du har inte möjlighet att ta reda på deras namn och ringa deras föräldrar och berätta vad barnen håller på med?

2014-05-02 | 12:20:55
Bloggadress: http://vitmossa.blogg.se
Steve Cross säger:

Mm det är ju pinsamt. Vad hände med uppfostran?

2014-05-04 | 09:31:14
Bloggadress: http://stevecross.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback