En himla massa frågor

För att fylla ut bloggen med något bra inlägg med text hittade jag en massa frågor om hästar jag tänkte att jag kunde slänga upp åt er. Ni får gärna länka om ni gjort denna så att jag kan läsa era svar.
 
Har du/har du haft en…
 
Egen häst? Nope
Foderhäst? Nej på denna också

Medryttarhäst? Jag antar att Malwa, Gordon och Carisma var som medryttarhästar.
Sköthäst? Promise & Kapten just nu

 

 

 

Din häst/favorithäst

Namn: Promise | Kapten
Färg: Skimmel | fux
Ålder: 16 | 7
Bästa minne? Det måste bli denna sommaren | När jag ridit ett bra pas på honom
Sämsta minne med? När jag var rädd för henne när jag var mindre | När han varit bråkig
Högsta du hoppat? 70-80 | Aldrig hoppat honom
Har du tävlat, och isåfall i vilken gren? Hoppning & dressyr | Aldrig tävlat honom, när det blir så blir det dressyr

 

 

 

Favorit:

Ras: Gotlandsruss skulle jag tro

Färg på häst? Skimmel eller svart
Gångart?  Galopp alla dagar i veckan
Ridskola? VRS, Västerås Ryttarsällskap
Häst/ponny? Gordon, Promise, Prancer, Kapten & Carisma

 

 


Hellre…

Stegra/bocka: Beror på hur dem gör
Barbackagalopp över ett sommarfält eller ett snöfält: Snö skulle jag nog säga
Stor häst/ponny? Både och
Hjälm med ventilation/hjälm utan? Med såklart, annars kokar huvudet sönder där inne
Ridskor/ridstövlar? Ridstövlar
Hjälm/väst? Hjälm!
Sporrar/spö? Spö om
Rida själv/rida i grupp? Inte själv, men inte heller grupp. Jag och en eller två till är prima.
Hoppning/dressyr? Hoppning

 

 

 

Hur många … har du?

Ridbyxor: 5 par som jag använder, men annars 8
Hjälmar: 2 par
Ridskor: 2 par
Ridstövlar: 2 par
Ridspön: 5 kanske
Sporrar: 0 då jag inte vill använda sporrar.
Ridstrumpor: 15-20 kanske, hehe...
Kavajer: 0 i dagsläget, men jag vill köpa

Schabrak: 3 som går att använda, men fler kommer det bli.
Sadlar: Ingen då jag inte har en egen häst.
Träns: 1
Benskydd/Lindor: Senskydd fram, strykkappa bak och 1 uppsättning med 4 lindor
Grimmor: För många...

 

 

 

Tävlingar

Har du tävlat i hoppning? Japp

Har du tävlat i dressyr? Yes
Har du tävlat i fälttävlan? Nope
Har du tävlat i galopp? Nej
Har du tävlat i en annan gren? Inte de heller
Har du ett par vita ridbyxor? Japp
Har du en tävlingskavaj? Nepp
Har du en tävlingsskjorta? Ingen som är köpt och varit en tävlingskjorta, men jag har 2 skjortor som är mina tävlingsskjortor.
Har du ett vitt schabrak? Nope
Har du vita benlindor? Nepp
Har du en blå/gulrosett? Yesbox
Har du en clear round rosett? Tror att det är en clear round rosett, men jag fick den som bonus under en utställning.
Har du en annan sorts rosett? Blåa aa
Har du mer än 30 rosetter? Har inte ens tävlat så många gånger xD

 

 

 

Kan du…

Knoppa? Hyfsat hoppas jag
Göra inbakad svansfläta? Det kan jag
Sadla? Näe, jag rider ju aldrig med sadel... Självklart kan jag det
Tränsa? Självklart
Sätta på ett täcke? Självklart på denna också
Kratsa hovarna? Näe, jag brukar låta hästarna bli rida med smutisiga hovar... Såklart!
Rykta? Somsagt, rider ju smutsiga hästar ;) 
Få en häst att gå i form? Japp

Hoppa en bana? Tävlat hoppning utan att kunna hoppa bana. Ja, det är klart jag kan

Duscha en häst? Yes...

 

 


Har du…

Skrittat? Det går ju att rida utan att skritta.
Travat? Ofc
Galopperat? Ja...
Hoppat? Ja...
Fått en häst i form? Yesbox
Haft gymkhana? Bara som lek, men aldrig den riktiga grenen.
Lekar till häst? Japp, tränaren älskar att driva o leka med oss
Galopperat barbacka över ett sommarfält? Inte ännu, det kommer nog snart.
Hoppat barbacka? Yass
Stått på en häst? Japp
Ramlat av? Minst 20 gånger o brytit armen 1.
Suttit i damsadel? Japp
Travat i damsadel? Några steg innan jag satt på marken
Galopperat i damsadel? Nope
Suttit bak och fram på en häst? Yesbox

XoXo//Emma 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback