2014 Januari-Juni

Januari
Under Januari hände det verkligen inget speciellt. Eller jo, jag kan ju inte bortse från att 17:e Januari är årsdagen och 2014 var det 1 år sedan Prancer och Gordon togs bort. Det är hemskt att bara tänka på det, för jag saknar mina prinsar något sjukt. Men en rolig grej var att jag fick chansen att rida Malwa en sista gång då det hade gått något år sen sist, vilket var hur mysigt som helst då jag saknat att rida henne.
 
Februari
I Februari tog jag och min familj tåget tillsammans till Stockholm, vilket hela familjen aldrig gjort tidigare så det var en väldigt mysig grej att göra.
 
Fast februari var inte bara en bra månad, utan det var även då jag blev så rädd att jag inte visste vad jag skulle ta vägen. För då fick Promise kolik och efter det som hände med både Gordon och Prancer så är jag livrädd när hon får kolik då jag inte vill förlora henne redan. Men som tur var så blev hon bra och jag kunde med bra samvete följa med familjen upp till stugan i Sälen.
 
I februari var det även då jag var på besök på det som kom att bli mitt gymnasium. Efter den dagen var jag verkligen helsäker på att det var där jag ville gå.
 
Mars
I fick jag agera hästvakt åt Carisma ett tag då hennes ägare var bortrest och det hade jag såklart inget emot. För det är ju alltid roligt när det är saker som gäller hästarna.
 
I Mars var det även dags att börja kika på galaklänning till galan som min förra skola hade dagen innan det var ag att gå ut högstadiet, mer om det kan ni läsa lite längre ner i inlägget.
 
I Mars gjorde även jag och några kompisar en väldigt rolig grej och det var att vi fick chansen att intervjua Mietek Grocher, en man som har överlevt förintelsen. Det var en väldigt speciell känsla att höra honom prata och vi är väldigt glada att vi fick chasen att intervjua honom.
 
 
April
I April var jag även och tränade en ponny vid namn Luna på Hamre tillsammans med Linnea. Det var roligt att få träna för en ny tränare och Hamre är den första ridskolan som jag red på. Så det var något som var väldigt roligt att göra.
 
I slutet av April åkte jag och Linnea till en hundutställning som var här i västerås. Det var något jag aldrig hade gjort tidigare, så det var en väldigt rolig sak att göra tillsammans med Linnea. Såklart blev det lite shopping till Gucci när jag ändå var där. 
 
Annars var det inte mycket speciellt som hände i April detta året...
 
Maj
I början av Maj flyttade vi Carisma till ett stall ute på landet där det är tänkt att hon ska bli kvar ett tag nu. En anledning var att hon skulle bli dräktig, vilket hon nu är och i Maj 2015 är hennes föl beräknat att kika ut. Det är lite tomt att inte ha henne att ta hand om på Rocklunda längre, men jag vet att hon har det bättre där ute där hon är nu och jag har ju möjligheten att åka ut och hälsa på henne.
 
Det var nog det mest speciella som hände under Maj i år, jag kan inte komma på något annat förutom att jag och Vilma åkte iväg ut till Strömsholm på ett möte och sedan var jag iväg på ett annat möte i stallet om hur sommaren skulle se ut.
 
Juni
I Juni var det dags att åka till Strömsholm för att göra det som mötet var angående och det var att jag och Vilma skulle vara med jobba under nationaldagstävlingarna, vilket var väldigt roligt då vi såg många duktiga ekipage och sen tackar man ju inte nej till 2 dagar i den fina miljön.
 
I Juni åkte även jag och klassen till Stockholm för att gå på Grönan och sedan sov vi kvar en natt och fick dagen efter till att gå runt fritt i Stockholm. Det var också väldigt roligt då jag inte varit på något riktigt nöjesfält med några vänner, utan det har endast blivit med familjen tidigare. Så det var ett väldigt roligt att avsluta våra 4 år med 2 dagar i Stockholm.
 
Dagen efter att vi kom hem från Stockholm var det dags gå på skolbalen/galan, vilket många hade sett fram emot med glädje. Det var en väldigt mysig kväll och det var verkligen något som jag kommer komma ihåg länge och dagen efter galan hade vi avslutningsmiddag och skolavslutning. Då var alltså högstadiet och grundskolan över, med både glädje och sorg som jag kände just då.
Detta var en väldigt kort sammanfattning av de första 6 månaderna av året som har gått, de sista månaderna kommer ni kunna läsa om först om några dagar.
XoXo//Emma

Kommentarer
Denise säger:

åh va kul att läsa! :)

Svar: Vad roligt att du tyckte det :)
None None

2014-12-26 | 17:27:52
Bloggadress: http://nattstad.se/denisetiainen

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback