2014 Juli-December

Juli
I början av Juli var jag och familjen i stugan innan vi var hemma några dagar innan jag och familjen styrde bilen ner mot Göteborg där vi var och bodde i en vecka under Gothia cup, vilket var väldigt roligt. Vi hann även med att gå Liseberg, gå i affärer och så hann vi med en tur till Ullared. Video från veckan i Göteborg och en haulvideo finns uppe på min youtube-kanal - Emma Östensson
 
Under Juli hyrde jag Promise under sommarbetet och det var även en bit in i Augusti. Så det var väldigt mycket som kretsade kring henne i Juli.
 
Annars var det bara en vanlig månad med sommarlov, sena kvällar ute med vännerna eller ute hos hästen, en massa bad och andra roliga grejer.
 
Augusti
I början av Augusti hände det inget speciellt, det var lite saker som skulle fixas i stallet och liknande i och med att Promise skulle lämnas tillbaka innan ridskolan drog igång igen.
 
I Augusti var det även dags för gymnasiet att dra igång och det hade jag varit väldigt spänd på ett bra tag, men jag kom in på den inriktningen jag ville och jag skulle hamna i samma klass som Ebba så jag var glad och redo att ta ett nytt steg i livet.
 
September
Under September hittade vi i den nya klassen på saker, b.la så gick vi på teater och så gick vi på kulturnatten tillsammans, vilket var roligt då vi kom närmare varandra och vi hade roligt när vi var tillsammans.
 
Annars skulle jag inte säga att det hände så mycket speciellt under September. Eller jo, jag började sköta två ponnysar vid namn Boss och Ikaros, vilket var väldigt roligt.
 
 
Oktober
Jag fyller år på kanelbullens dag, alltså den 4:e Oktober och då hade jag och några ifrån klassen en väldigt mysig kväll där vi såg på film och bara pratade och hade det allmänt roligt. Vi alla sov även kvar där och till frukost så bakade jag tårta, vilket verkade vara ganska uppskattat av mina goa brudar.
 
I Oktober åkte vi även till Stockholm på fotbollscup en helg och det är ju alltid roligt att ta en tur till Stockholm, även om det inte hanns med någon shopping denna gången... Men det är fortfarande skönt att komma iväg hemifrån ibland och bara göra något annant än vad man brukar göra.
 
I slutet av Oktober sov jag över en natt hos Denise och dagen efter att jag kommit hem ifrån en underbar helg med henne åkte jag och min familj till Stockholm igen. Fast denna gången åkte vi på kryssning, vilket alltid är mysigt att göra om ni frågar mig.
 
November
I början av November red jag Boss några gånger innan han och Ikaros sedan flyttade till ett annat stall som ligger för långt bort för min del för att jag ska kunna fortsätta ta hand om de.
 
Annars flöt månaden bara på, vi hade öppet hus på mitt gymnasium så jag och mina vänner var en kväll i skolan och bara hade det allmänt trevligt samtidigt som vi skulle visa vad vi gjorde inom våran inriktning osv.
 
Vi åkte även till Stockholm en dag med våran mediagrupp för att spela in ett helt eget Tv-program, vilket för övrigt var hur roligt som helst. Resultat på hur det gick hittar ni på min youtube-kanal - Emma Östensson. Sen fick vi även gå en utställning som hette ett sätt att leva på moderna museet och det var en väldigt häftig utställning med många fina och inspirerande bilder.
 
Veckan efter det åkte jag till Stockholm igen, fast denna gången var det med familjen och då var det Sweden horse show som stod på schemat. Det har ju flyttat till Friends nu så det var väldigt roligt att se vad Friends hade att bjuda på.
 
December
Egentligen har det inte hänt speciellt mycket under denna månaden, jag har varit på Ebba och Linneas åriga gymnastikuppvisning, vilket alltid är roligt då det är otroligt duktiga.
 
Annars har jag, Denise, Becca och My haft en väldigt rolig sleepover med skräckfilm, massa prat och så mycket skratt att vi fick grät och fick träningsvärki magen. 
XoXo//Emma

Kommentarer
Denise säger:

Gott nytt år igen bae!! Älskar dig så! :* <3

Svar: Naw, älskar dig också :* <3
None None

2014-12-31 | 22:39:56
Bloggadress: http://nouw.com/denisetiainen

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback