Natti


Under Lets Dance insåg jag att jag är 6 cm längre än en kändis, vilket gjorde mig otroligt glad :D I år var det många duktiga dansare. Jag är dock lite sur att jag sitter här hemma i Västerås, jag vill vara i Göteborg och kolla på horseshow samt gå på Barrys event med alla goa människor.

I morgon finns det lite planer, men dem vill jag spara tills i morgon så att jag har något att skriva på morgonen. Ni får sova gott så hörs vi i morgon.
XoXo//Emma

Lets dance


Nu sitter vi i soffan och det gör Gold också, fredagsmys.
XoXo//Emma

Ryttarinspo

XoXo//Emma

Häst nr 2


XoXo//Emma

Häst nr 1


XoXo//Emma

Fredag


Nu sitter jag och brorsan och spelar lite GTA 5. Sen är de dressyrträning för min del ovh jag är riktigt taggad. Jag vill nog ha Kapten eller Spirit tror jag. Ni får ha en underbar fredag så hörs vi senare.
XoXo//Emma

God natt


Bjuder på en hagbild på ★:orna ifrån i måndags nu innan jag ska lägga mig. Ni får sova gott så hörs vi
XoXo//Emma

Bloggfix

Nu under kvällen har jag snott mammas dator och då har jag fixat ett inlägg som jag tror att ni som är ryttare kommer att gilla. Jag får se hur mycket och ofta jag kan använda mammas dator. Men snart är lovet slut och ganska snart får jag tillbaka min egna dator.
 
I morgon blir som den sista riktiga lovdagen, vilket är otroligt tråkigt. Fast ändå skönt för att få tillbaka lite rutiner igen. Och att få träffa mina bruds regelbundet igen, det ska bli riktigt underbart. Fast jag kom på att jag måste skriva och fixa en hel del med en SO-uoppgift nu i helgen och plugga fysik då jag lär få göra fysikförhöret på tisdag eftersom att jag var sjuk förra torsdagen.
- Fina Carpen <3
Nu ska jag gå och fixa mina naglar och bara mysa med familjen och min Vitamin Well.
XoXo//Emma
 

Glossybox Februari

XoXo//Emma

Detta säger allt


Hon var underbar idag och otroligt känslig. I just love it. Helt klart ett mycket bra pass.
XoXo//Emma

Dags att trimma


XoXo//Emma

God morgon


Idag har jag inga speciella planer. Tänkte sticka till stallet och se om jag kan rida Promise en sväng då vi inte fick rida i måndags eller i morgon. Ni får ha en fin dag så hörs vi senare.
XoXo//Emma

Bedtime

Är helt slut efter den mysiga dagen i Stockholm och därför ska jag snart krypa till sängs. Men först ska ni få lite uppdatering. Jag är riktigt nöjd med det som följde med hem. Glossybox videon kom inte upp idag då jag inte han fixa upp den. Men i morgon har jag inga planer så då kommer jag med säkerhet kunna fixa upp den åt er.
- Bästa Grodis <3
Okej, detta får bli ett väldigt tråkigt och kort inlägg, men min gärna är slut och ögonen går snart i kors.
XoXo//Emma

Dagens shopping

Den gråa tröjan - Hollister, 338 kr
Den mintgröna tröjan - Hollister, 238 kr
Hoola bronzer - Sephora, 305 kr
 
Detta var det som fick följa med hem ifrån Stockholm och jag är riktigt nöjd med köpen. Vad tycker ni?
XoXo//Emma

På väg hem


Är på tåget på väg hem nu med dessa 2 goa påsarna. Visar vad som finns i när vi kommer hem och sedan kommer glossybox videon upp när vi kommer hem.
XoXo//Emma

Dagens lunch


XoXo//Emma

Mot Stockholm


Nu sitter vi på tåget på väg mot Stockholm. Jag är riktigt taggad för en dag med familjen i Stockholm. Får se om något följer med hem eller inte.
XoXo//Emma

Äntligen ett textinlägg

Glossybox videon hade jag tänkt ladda upp ikväll. Men vi var iväg och lämnade hem Gucci och då så blev vi kvar där ett tag och bara pratade med hennes familj. På vägen hem stannade vi till vid donken som ni kanske såg. I morgon kväll kan videon kanske komma upp. Beror lite på hur mycket energi jag har efter en hel dag i Stockholm. Men boxen var underbar, så mycket kan jag hinta för er.
I dag har vi verkligen haft vårväder här i Västerås. Det har varit väldigt mysigt för jag gick en promenad och lydnadstränade Carisma lite innan jag gick in och sadlade för att sedan skritta en sväng ute. Det var till och med så soligt så jag behövde mina solglasögon. Då börjar vi snacka vår :D
 
Jag hoppas att ni gillar bloggen som den är just nu. Jag har inte så mycket annat till val eftersom att min dator är inlämnad och jag orkar verkligen inte skriva en massa långa inlägg ifrån den. Och på mobilen är det svårt att få till lagom långa inlägg. Fast ni vet ju att så fort jag får tillbaka min dator så kommer allt bli som vanligt. Jag hoppas att jag har hunnit samla på mig en massa bloggiéer tills dess.
 
Men nu ska jag kolla på trollkaren ifrån os, med glada Hudik och sedan börja göra mig redo för en tidig kväll. Tåger går hyfsat tidigt. Klockan ringer vid 7:45
XoXo//Emma

Middag


XoXo//Emma

Mys i vårvädret

Det är underbart vårväder här hos oss. Nyss körde jag lite lydnad, men nu sitter jag och skrittar henne i paddocken. 
XoXo//Emma

Denna skönheten kom


Idag kom denna skönheten i brevlådan och jag älskar innehållet :D Ni får video sen
XoXo//Emma

Hemma


Har haft det underbart mysigt med mina bruds igår och idag. Men nu är jag hemma en sväng för att gå med Gucci och sedan äta innan jag ska åka till stallet. Hoppas att Carisma är inte är halt längre så att jag kan rida henne ute i paddocken.
XoXo//Emma

Natti natti


Nu har vi haft en massa mys och nu är det sova/massa snack som gäller. Mys med bruds.
XoXo//Emma

Spelmys


Med bruds, massa chips, naturgodis och läsk o nu ska vi spela spel.
XoXo//Emma

Grymma bruds lagar mat


XoXo//Emma

Mot friendos


I stallet planerade jag och bruds att vi ville ha en mysig tjejkväll någon kväll. Sen kom vi på att ingen hade något att göra. Då sa vi att vi kunde köra en myskväll ikväll. Därför ska jag snart sticka iväg till dem. Ska försöka uppdatera så gott jag kan, sover nämligen kvar där inatt.
XoXo//Emma

Morgonmys i stallet


XoXo//Emma

Natti


I morgon ringer klockan tidigt, jag ska vara i stallet klockan 8. Mindre roligt, men mysigt att rida tidigt på morgonen med några bruds.

Därför ska jag snart hoppa i sängs, så ni får sova gott så hörs vi.
XoXo//Emma

Nostalgi


Käkar lite rester från igår och har en nostalgistund framför Scooby doo.
XoXo//Emma

Filmtime


XoXo//Emma

Kollar på hockey


Jag och denna filur har nyss kommit in ifrån en promenad och nu kollar vi på hockeyn i soffan.
XoXo//Emma

God morgon


Sitter med plattan och kollar på youtube. Jag har inte bloggat tidigare för att jag har inte haft något speciellt att blogga om. Jag får hoppas att jag lite inspo till något att blogga om. Ha en underbar söndag ändå.
XoXo//Emma

En irriterad Emma

Har nyss sett på mello. Blir bara så upprörd över hur dem driver och tror att dem är roliga. Idag drev dem om att när man fyller 10 så bjöd man hela klassen på kalas, men bara 2 kom för att det var sportlov. Tänk dem stackars barnen som har det så och kollade ikväll. Hur roligt tror ni det är för dem? Sen var det ju en tolk på scenen och tecknade inte rätt tecken och bara hittade på. Hur oartigt är inte det emot sådana som behöver få hjälp med att någon tecknar åt dem. Nej, jag tycker melodifestivalen spårar och jag gillar inte sättet som dem håller på. Det ska vara Björn Gustavsson och Gina Dirawi som är programledare, då kommer det bli superbra tror jag. Förlåt om jag verkar sur, men jag gillar verkligen inte att dem håller på så.
- Hittade denna mysiga bilden på mig och Prancer här på mammas dator. Saknar honom så <3
Nu spelar jag in Irene Huss och sen tänker jag krypa till sängs så att jag kan få bra sömn inatt. Jag kan kolla på filmen i morgon när jag troligen inte kommer ha något att göra i morgon. Då kan jag kanske slänga in ett schema för vad jag ska göra under lovet, vill ni det?
 
Nej, sov så gott så hörs vi i morgon.
XoXo//Emma

Spicy


Har köpt spicy och nu käkar vi de framför mello, lördagsmys.
XoXo//Emma

Homeee

Idag har jag och några stallbruds planerat att rida tillsammans på måndag/tisdag. I stallet skrittade jag Carisma i ett ridhus full av kaos. Men det gick bra ändå. Carismas ägare kom också och då pratade vi lite om att hon troligen har hittat en hingst till Carisma, det är Tinne Wilhelmssons Ben. Så då kommer Carisma få bo hemma hos henne tills vi vet om det har tagit. Eller det är vad jag vet i dagsläget, spännande värre.

XoXo//Emma

Mot stallet

 
3G:t är fortfarande knas så räkna inte med uppdate förens jag kommit hem.
XoXo//Emma

Lördagsmorgons mys


Myser framför plattan i sängen. Lördagsmorgons mys.
XoXo//Emma

Good night


Nu ska jag och detta charmtrollet sova. I morgon ska jag till stallet och skritta Carisma. Saknar ju hästryggen nu när jag inte red idag. Men ni får sova gott så hörs vi i morgon.
XoXo//Emma

Myser i soffan


Nu myser jag med familjen i soffan framför fångarna på fortet. Familjemys. Sen så planerar vi att sticka till Stockholm på onsdag. Det blir roligt de också.
XoXo//Emma

Degar i soffan


XoXo//Emma

Lov

Efterson att jag har varit hemma igår och idag så fick jag ju inprincip lov i onsdags. Fast nu har jag lov "på riktigt" eller vad man ska säga.

Nej nu ska jag göra mig en kopp te och mysa med Gucci framför mobilen.
XoXo//Emma

Sjukfrulle


XoXo//Emma

Sovtime


Ligger nu i sängen och håller på lite med plattan och mobilen innan jag ska sova. Jag blir hemma i morgon också då jag inte känner mig 100. Därför kommer jag inte heller hpppträna/rida Carisma. Ni får sova gott så hörs vi i morgon.
XoXo//Emma

Häftiga klipp

Jag har inte haft något speciellt att göra så att jag har kollat på lite klipp på Youtube om typ olika människosjukdomar. Sjukt häftiga klipp vill jag lova.

XoXo//Emma

Inför i morgon

Jag är ju väldigt förkyld idag, men jag ska banne vara med och hoppa i morgon. Även fast man inte ska rida när man e sjuk...

XoXo//Emma

Sjukmys


Eftersom att jag e sjuk så sitter jag framför paddan med en kopp te. Rätta takter när man är sjuk. Har ni tips på inlägg som jag kan skriva nu idag. Kommentera gärna dem isf.
XoXo//Emma

Hemma och sjuk


Mådde inge bra i morse så nu är jag hemma. Har nu intagit sjukläget i soffan hemma med Gucci. Hoppas att ni mår bra och har en fin dag.

Räkna med uppdatering idag :)
XoXo//Emma

Slut på onsdagen


Har lite sovsällskap idag igen, mysigt värre. Nu är jag dödstrött efter att ha pluggat en massa dysik inför i morgon. Dock skulle det nog vara flervals frågor så då blir det nog lätt, hoppas jag. Nej nu ska jag lägga undan och sova. Ni får sova gott så hörs vi.
XoXo//Emma

Hemma nu


- Bild ifrån i somras

Nu har jag kommit hem. Direkt när jag kom till stallet gick ponnyn. Jag trodde att hon skulle komma in senast 16. Men tydligen ska hon gå ytterligare en lektion. Så då spårade jag och några bruds i stallet. Det var roligt det också. Men nu ska jag sticka ut med Guttan.
XoXo//Emma

Syslöjd


XoXo//Emma

God morgon onsdag


Det är bara 2 dagar kvar till fredag, men 3 skoldagar. Sen är det äntligen lov och det ska bli så skönt. När har/har ni haft lov?
XoXo//Emma

Natti natti


Just nu delar jag och filuren på bilden ovan min säng och det är ganska trångt... Fast samtidigt mysigt. Men nu ska jag sova så vi hörs i morgon och ni får sova gott.
XoXo//Emma

Tisdagsmys


Sitter just nu med ansiktsmask ifrån maybeauty. Ni har väl inte glömt att klicka hem ett paket med två masker, en guide och en borste därifrån för 75 kr med hjälp utav att ange emmao50 i kassan? Kan verkligen rekommendera dessa masker!

Medans jag har masken på så tänkte jag plocka lite här på rummet innan jag tar av masken och noppar brynen lite. Tisdagsmys var det här ja! :) Plugget är redan klart för idag så det behöver jag inte tänka på just nu.

När jag red Carisma så hade jag fleecetäcket på henne. Jag började bara att jogga henne lite lätt innan jag började ställa lite mera krav på henne. Det var fortfarande ljust ute efter att jag ridit klart så jag skrittade av ute. Dock så fjantar hon sig ute, fula heeeest. Annars är jag nöjd med dagens pass.

Ni får ha en fortsatt fin kväll så hörs vi senare.
XoXo//Emma

Hemma


Är hemma nu, 3gn är slut då den fungerar inte. Men nu är det middag så jag uppdaterar er snart.
XoXo//Emma

Lovely tisdag

Idag är det tisdag och sista lektionen är inställd så jag kommer kunna vara i stallet i tid och vara hemma i tid. Carisma ska ridas och Promise ska tas om hand om. Hoppas inte att det är en massa träningar eller något som det var förra veckan.
- Några av mina bästa bruds <3
 
Det är väl vad som händer en tisdag som denna. Får se om jag lämnar in datorn idag eller hur det blir, det visar sig nog. Så ni vet att det kanske inte kommer bli jättelånga textinlägg nu dem kommande 2 veckorna. Jag ska dock försöka sno mammas dator och blogga lite ifrån den. Jag vill inte lämna in den över lovet, men jag vill också lämna in den och då är lovet det smartaste valet tycker jag. VI får köra GTA 5 och sådant istället för minecraft.
 
Ni får ha en fin tisdag så hörs vi senare.
XoXo//Emma

God natt måndag


Efter allt plugg är jag sjukt trött så därför har jag redan krypit till sängs. Men ni får sova gott så hörs vi i morgon.
XoXo//Emma

Fy f***n

Nu har jag världens blåsor på händerna. Setat i köket 3h i sträck och bara pluggat, mobilen har varit bortlagd och datorn i ett annat rum. Ganska effektivt att plugga så, men j*vligt jobbigt för händerna. Älskar verkligen att gå i nian ibland... Eller inte! Fast nu efteråt är jag väldigt nöjd och är väldigt värd att få sitta i soffan och bara mysa med min familj. Därför har jag tyvärr inte haft tid att fixa inställda åt er. Men jag känner att skolan får gå före, det är ju trots allt sista terminen och jag ska verkligen ge gärnet. Man har ju inget att förlora känner jag.
Jaja, som jag sa så ska jag mysa i soffan nu och därför ska jag avsluta detta inlägget nu.
XoXo//Emma

Pluggdags


Nu sitter jag o pluggar lite innan det är dags för middag.
XoXo//Emma

Hkk buffé


XoXo//Emma

Ny vecka, nya möjligheter

Nu är det måndag och dags att kicka igång sista veckan innan det är sportlov för min del, love it. Men jag tror att lärarna kommer vilja ge oss massa läxor nu innan lovet, vilket är mindre roligt. Under denna veckan är det också tänkt att jag ska lämna in min dator. Micen är trasig, batteriet behöver bytas och sedan håller ramen runt skärmen typ att släppa eller hur man ska förklara. Så då kommer det nog mestadels bli bilduppdateringar. Kanske att jag snor mammas dator och bloggar lite åt er. Jag ska även försöka fixa inställda innan jag ska lämna in den.
- En supegammal bild på mig och Grodis. Saknar honom så sjukt mycket
 
Nu har jag nog inte så mycket att komma med och jag måste sticka iväg till skolan.
XoXo//Emma

Natti natti

Nu är det dags för sängen för min del. Har nyss kollat på det okända och spårlöst. Måste säga att det är svårt att hålla tillbaka tårarna när man tittar på det. Jag tycker att det är sjukt fint och modigt. Jag tänker inte dra ut på detta då jag vill lägga mig tidigt ikväll. Så jag säger godnatt nu.
XoXo//Emma

TV-mys


XoXo//Emma

Äntligen hemma

Nu har vi äntligen kommit hem ifrån Sälen. Idag har det inte blivit någon bra uppdatering alls. Men jag har inte kännt att det har funnits så mycket att blogga om idag. Hoppas att ni har överlevt med den lilla bloggningen som blev under helgen. Det är väl iaf bättre än inget, eller det tycker jag.
I morgon är det iaf dags för skola. Nu ska jag bara mysa här hemma, vi får höras senare.
XoXo//Emma

På väg hem


Nu är vi på väg hem. När jag kommer hem blir det uppdatering, lovar er.
XoXo//Emma

God natt


Nu har jag slut på 3g och därför går det väldigt sakta. Jag kanske kan uppdatera lite innan vi åker.
XoXo//Emma

Lördagsmiddag framför Mello


XoXo//Emma

Fika


XoXo//Emma

Mot badet


XoXo//Emma

Promise - porträttbilder

Finaste ponnyn fick agera modell lite snabbt idag. Hon är alltid så söt när man ska fota och har alltid öronen framåt. underbaraste ponnyn. Sen är hon väldigt fin i hullet just nu, dock lite för lång päls för min del...
 
XoXo//Emma

God morgon


XoXo//Emma

Framme i stugan nu


Nu ska vi sova, det är ju mitt i natten... Vad vi hittar på i morgon/idag visar sig.
XoXo//Emma

Aldrig så rädd, men aldrig så glad.

Dagen i stallet var sjukt känslosam och jag hade gråten i halsen nästan hela tiden. När jag kom till stallet fick jag veta att Promise hade kolik. Jag valde häst och sedan kutade jag till min stjärna och jag var livrädd. När jag kom så låg hon ner och såg ut att va väldigt ont, stackars ponny <3 Sedan får jag veta att veterinären är på väg ut. Jag har aldrig varit så rädd när jag ridit som jag var då. Jag satt bara och kollade emot dörren. Ifall att Lena, ridskoleägaren eller veterinären skulle komma. Det skulle inte våda gott. Som tur var kom igen. När jag kom ut såg jag att dem var ute och gick med henne. Så jag frågade lite snabbt hur hon mådde och fick då svaret att hon mår bättre. Så sedan skyndade jag mig att ta av Carpen grejerna så att jag kunde gå ut till henne. Fast jag ser henne inte henne så jag börjar borsta lite på Carpen. Jag blev glad att veta att hon mår bättre, så jag kutat till Alvis och säger det. Vi går och pratar lite med veterinären och Lena. Då får vi också veta att hon hade rymt ut till fotbollsplanen och att hon hade bajsat där. Det gjorde mig otroligt stoooooor lättnad, jag har aldrig varit så glad över att hon rymt som idag. För det är den Promise jag känner <3 Då hon inte hade något över nosen så gjorde hon det. När jag red Carisma longerades Promise lite också, och hon såg ut att röra sig precis som vanligt, vilket också var riktigt skönt. Jag lyssnade även på hennes mage och då hörde jag tarmljud. Då blev jag ännu säkrare att hon mådde mycket bättre. Jag är ju sjukt rädd för kolik/kolikkänningar efter det som hände den 17:e Januari förra året.
Men nu mår stjärnan bra och det känns sjukt skönt. Annars hade jag inte velat åka hem och inte heller åka till Sälen. Förlåt för ett virrigt inlägg, men jag var så orolig och ville bara få skriva av mig lite.
XoXo//Emma

Ute o rensar


Nu är jag ute och rensar tankarna lite och lugnar ner mig lite. När jag kom hade Promise kolik så träningen på Carpen var lite ofokuserad. Men nu mår hon bra, veterinären var här. Hon både äter, bajsar och har rymt så nog är hon på bättringsvägen. Jag är ju livrädd för kolik, efter det jag upplevt...
XoXo//Emma

Hästi nr 1


XoXo//Emma

Helgmys

Bara för att det snart är helg så tänkte jag mysa till stämningen och länka några supergoa bloggar. Denna, denna, dennadenna & denna. Jag har sett att många bloggar gjort så och det nappade jag på och tyckte att det är en rolig och trevlig grej att göra. Ni får gärna göra detsamma på era bloggar
XoXo//Emma

Fredag :D

Nu är det äntligen fredag igen. För mig kommer det inte vara en lugn fredag. Först skola, sen stallet och rida 2 hästar innan det sedan är dags att åka hem för att äta lite middag, duscha och kolla lite på TV innan det är dags att hoppa in i bilen och åka iväg till Sälen. Det ska bli mysigt. Har vi tur att det inte är så bra väder så ska vi åka och bada på ett typ äventyrsbad. Det är väl det som kommer hända idag. Vad ska ni göra idag?
 
Idag firar även jag och Promise 5 år. Helt sjukt! Därför ska hon få en massa mys och en massa pussar utav mig i stallet idag. Även om jag inte sköter henne idag, utan det är Alvis som gör det. Så tänker jag skämma bort den bästa ponnyn.
- Bästa gullet <3
 
Om ni har tips på inlägg för mig att tidsinställa så får ni gärna göra det, så att ni får något att läsa när jag är borta och inte bara en massa bilder. Men ni måste jag ut med Gucci. Ni får ha en underbar fredag så hörs vi senare.
XoXo//Emma

Slut på torsdagen

Jag har just nu inte alls mycket att komma med. Jag har ett prov i morgon som jag inte pluggat till, bra där Emma. Men det är bara läsförståelse + lite lätt grammatik. Så det kommer nog bli bra andå.
Jag vill vara utvilad i morgon, därför tänker jag röra mig emot sängen tidigt ikväll. Alltså direkt efter att jag publicerat detta ultrasnabba inlägget. Man blir sjukt trött av att ha 2 nationella samma dag. Men jag är nöjd med hur det gick. Svenskabetyget på det provet vi gjorde idag kommer jag få i morgon så jag är väldigt spänd på att få det. Under den tiden jag är i Sälen kommer det kunna bli bildinlägg + inställda, alltså inte världens noveller.
XoXo//Emma

Fika framför GTA


Erik spelar GTA så det kollar jag på och samtidigt fikar vi med lite sockerkaka. Myspys
XoXo//Emma

First impression/review

XoXo//Emma

Torsdagsmys

 
Har inte redigerat klart videon ännu, det tar tid att översätta 5 och en halv minuters film till engelska. Den är snart klar, Erik fick låna datorn och spela lite minecraft och då får jag en liten paus. Den kommer nog upp senare ikväll. Jag hoppas att ni kommer gilla den.
Men nu ska jag köra lite GTA 5.
XoXo//Emma

Film redigering


Direkt efter skolan stack jag och Ebba till ICA och köpte tuggummin, jag köpte iste och naturgodis. Så nu äter jag naturgodiset och dricker lite iste samtidigt som jag redigerar en video. Nationella kändes helt ok och vi blev godkända iaf :)
XoXo//Emma

Underbar morgon

Denna morgonen har varit otroligt chill. Jag har gått runt i myskläder och bara tagit det lugnt. Önska att det kunde vara så varenda dag. Fast inte att det är 2 prov efteråt... Just nu är jag sjukt nervös över hur det kommer gå. Matten har jag ingen koll på vad det kommer vara. Til svenskan har jag det som jag behöver här hemma så den har jag full koll på. 
Snart måste nog åka så jag ska passa på att mysa lite med Gucci innan jag åker. Ni får ha en underbar dag så hörs vi senare.
XoXo//Emma

Mysig kväll

Var iväg på festivalen med Linnea en sväng. Tyvärr så vann inte våran bästa Lollo, men hon var ändå bäst och modigast ändå. Det var ändå mysigt att åka iväg dit med Linnea. Nu när jag kommit hem har jag chattat lite med underbara människor, samt förberett lite inlägg åt er. 
- Söta Gucci
 
I morgon är det en kort dag med 2 muntliga nationella för min del. Men jag tänker ändå gå och lägga mig tidigt ikväll och direkt när jag vaknar sticka ut en sväng med Gucci sen komma in och käka frulle. Det kan nog bli riktigt mysigt och speciellt att jag kan göra det så pass sent som jag själv vill. Jag har inte så mycket mera att komma med, därför ska jag börja dra mig emot sängen.
XoXo//Emma

Mycket att stå i

Lite spontant under dagen gjorde vi ett reportage med Lollo som tävlade för våran skola. Vi fotade, intervjuade och sedan skrev vi. Den finns upp nu på grytlappen.se/latskrivarfastivalen om ni vill kolla in vad vi gjorde. Men snart ska jag iväg dit igen, fast nu tas vinnaren fram. Men just nu skriver jag rent min svenskatext som jag ska ha under nationella i morgon. Jag börjar 09.45 med mitt första och det andra beräknas vara slut 11.30. Så jag ser fram emot en ganska lugn dag i morgon.
- Älskar denna bilden som Ebbish tog på Lollo
 
Nu har jag inte så mycket att skriva om och jag måste fortsätta med svenskan nu dem sista minutrarna innan jag och Linnea ska åka ner dit igen.
XoXo//Emma

Sneak peak


Fotade ponny en sväng idag.
XoXo//Emma

På show


Är och kollar när fina Lollo tävlar i låtskrivarfestivalen. Hoppas hon vinner nu :)
XoXo//Emma

På väg mot stan


Är på väg ner på stan med bruds nu. Donken till lunch blir det, yammi.
XoXo//Emma

Planer för dagen

Idag har jag också sminkat mig lite mer än vanligt. Vi ska nämligen åka och kolla på när våran kompis sjunger på låtfestivalen. Hon är sjukt duktig, helt otrolig röst. Jag hoppas att vi slutar efteråt. För jag har för mig att uppträndandet är precis bredvid stallet och då kan jag ta hand om Promise på direkten. Fast sen är det media, men jag hinner ta hand om henne imellan hopps jag. Annars händer väl inget speciellt idag. Vad ska ni göra idag?
Nu måste jag gå med Gucci innan jag måste åka till skolan.
XoXo//Emma

Min tisdag

Ikväll blir det tidigt i säng för min del. Direkt efter att jag bloggat klar detta inlägget kommer jag krypa till sängs, det behövs känner jag. Men först vill jag berätta lite om hur dagen var oså. Vi var ju som sagt på Carlforsska idag, fast innan vi fick åka dit skulle vi göra en förberedelse inför torsdag då det är 2 muntliga nationella. Men på Carlforsska träffade vi Linnea, inte "Min, Ebba och Vilmas Linnea" utan "Ebbas Linnea". Aa, ni förstår nog. Så hon var med oss hela dagen, trevligt värre. På skolan fick vi gå runt och kolla lite, samt veta lite allt möjligt. Det var väldigt roligt och jag kan verkligen se mig själv springa ut ifrån den skolan efter att ha gått på Estet-Media. Vi frågade även om vi skulle komma in och det sa Urban, som han hette att vi utan tevkan kommer göra. Det gjorde mig väldigt glad. Allt med valet känns super till 110% efter besöket idag.
 
Jag gick ifrån Carlforsska till stallet, vilket är väldigt väldigt nära, Jag har redan gjort upp planer för min gymnasietid så att det ska fungera med stallet xD Carisma fick sig ett skrittpass i paddocken för Peter Eriksson var där och hade träningar ifrån 14 till ungefär 20. Men det dog hon nog inte av, hon frustade och verkade nöjd ändå. Även om jag hade velat jogga lite, men det var så sunkigt i paddocken så då ville jag inte det.
Nej nu vill jag sova, så jag ska inte låta detta bli en bibel. Ni får sova gott ni också så hörs vi igen i morgon
XoXo//Emma

Myser med Goldi


XoXo//Emma

Ute på sessi


XoXo//Emma

Genomgång på Carlforsska


XoXo//Emma

Babbel om dagen

Idag ska jag och några bruds till Carforsska. Det ska bli riktigt spännande och intressant, jag har ju redan sökt in dit. Fast det är ju roligt att prova på skolan och linjen en dag ändå. Jag hade tänkt att hoppa av bussen vid stallet, för att slippa åka hem i mellan. Men smart som jag var lämnade jag inte kvar några ridkläder i stallet. Fast jag kom just på en ide´. Jag har ju tvättade ridkläder och dem kan jag ha i min väska. Sen kan jag ta med min täckväst, kanske lite kallt. Men jag har inte så mycket till val. Det känns så onödigt att åka hem imellan. Det är även Peter Eriksson träningar ute i stoa och dem vet jag inte hur länge/när dem håller på. I lilla är det ju lektioner, så där kan jag inte rida. Carisma behöver ju bli riden. Fast har han träningar får jag väl gå med henne eller någon.
Kameran hade inget batteri så jag käkade frulle först och nu tänkte jag filma videon som jag skulle. Den kommer dock att ta väldigt lång tid att redigera. Så vi får se när jag hittar den tiden. Ni får ha en in tisdag så hörs vi senare.
XoXo//Emma
 

Måndagen, avklarad

Som ni kanske märker så har jag inte bloggat jättemånga textinlägg på senast dagarna. Men jag känner att jag just för tillfället inte så så mycket till idéer. Jag hade gärna velat haft, men min gärna är fokserad på skolan för tillfället och då är det svårt att få plats för en massa bloggidéer. Men om ni har några är det bara att lämna dem, som jag alltid tjatar om ;)
 
I morgon ringer klockan lite extra tidigt.  Det är nämligen så att jag och några av mina brudar ska iväg till Carlforsska för att få vara med dem 1 dag i skolan. Då känner jag att man inte vill komma som en zombie, därför vill jag ha lite tid för att sminka mig. Tänkte även passa på att spela in en video då på morgonkvisen, vad säger ni om det? 
Som ni också såg spelade jag ju GTA 5... Jag kan ju säga att jag är riktigt bra på att köra bilarna, jag kör inte alls på någon eller krockar. Nejdå, det skulle jag ju aldrig göra. Btw, kör ni det? Eller jag kan inte säga att jag brukar spela, idag var första dagen. Fast fler kan det nog bli. Nej nu vill kudden ha en dejt, och det tänker jag inte hindra. Vi får höras i morgon och ni får sova så gott.
XoXo//Emma

TVmys


Har spelat lite GTA 5, det är ganska roligt faktiskt. Nu sitter jag iaf i soffan och kollar på TV, myspys.
XoXo//Emma

GTA 5


Erik spelar GTA nu så det kollar jag på.
XoXo//Emma

Skapar musik


XoXo//Emma

Kicka igång en ny vecka

Idag är det dags att kicka igång en ny vecka. Första nationella börjar i veckan, 2 muntliga. Är lite nervös över dem, men det ska nog gå bra. Sen ska jag väl börja packa lite smått inför när jag ska åka till stugan. Planerna för veckan har ni fått veta redan. Men jag fick inga tips på serier. Alla ni måste väl minst 1 favoritserie?
Detta fåt bli ett kort inlägg, för nu måste jag gå med Gucci innan det är dags att åka till skolan.
XoXo//Emma

God natt


Nu är det sängen som gäller för min del. Men ni får sova gott så hörs vi i morgon.
XoXo//Emma

Svar på tal

Fick en fråga om vad det var jag åt till frukost. Jag åt fattiga riddare, vilket är typ rostbröd doppat i pannkakssmet. Riktig gott vill jag lova.

Nu står våran pizza i ugnen så snart blir det middag. Sen har jag inte alls mycket att göra. Jag har ju kollat klart på PH, därför skulle jag vilja ha förslag på nya serier. Dels till nu ikväll, men också tills när jag ska iväg till Sälen på fredag . Kommentera tips på era favorotserier, så blir jag glad :)
XoXo//Emma

Söndagsfika


XoXo//Emma

5 år

Om mindre än en vecka, 5 dagar för att vara exakt. Så har jag skött Promise i hela 5 år, det känns sjukt. Jag börjar undra vart tiden har tagit vägen. Men ändå otroligt att jag har skött henne så länge. Jag kommer aldrig sluta älska världens bästa ponny <3
Hon betyder så otroligt mycket för mig. Hon är den hästen som jag verkligen känner mest förtroede för. Hon är den som jag går till om jag bara behöver prata ut över något. Alla hästmänniskor vet känslan, det är ganska svårt att sätta ord på hur mycket man verkligen älskar en ponny/häst
XoXo//Emma

Glossybox - Januari

XoXo//Emma

Söndagsfrukost


XoXo//Emma

Natti natti


Ligger i sängen och väntar på att qx gaygalan ska börja igen. Men sen är det natti natti. Irene Huss blir inspelad så får vi se på den i morgon. Men ni får sova gott så hörs vi i morgon.
XoXo//Emma

It's Mellotime


Godiset är framtaget och drickan är i glaset och Melodifestivalen är på på TV:n
XoXo//Emma

Älskade lördag


När jag kom hem ifrån stallet ringde Carismas ägare. Vi pratade om lite allt möjligt. Men anledningen till att jag tog upp det var för att vi pratade om betäckning av Carisma. Det är nämligen så att vi ska ta föl på Carisma. Vi pratade lite om det, och det ska verkligen bli att se henne uppfostra ett litet föl. Då kommer hon ju såklart att bli flyttad till ett annat stall undertiden hon är dräktig och sen antar jag att hon får flytta tillbaka till rockis när fölisen blir tillräckligt stor. Jag tror nämligen inte att Carismas ägare kommer vilja sälja fölet. Jaja, det visar sig hur det blir. Men lite spännande och roligt tycker jag att det ska bli. Hon kommer också att stå nära, så jag kommer kunna hälsa på henne.

Snart är det middag här hemma, hemmagjorda hamburgare med pommes. Sen är det dags för Melodifestivalen.
XoXo//Emma

Lördagsfix


XoXo//Emma

Sessi riden


XoXo//Emma

Veckoschema vecka 7

Måndag
             * Skola
             * Ta det lugnt hemma
 
Tisdag -
           * Vara i skolan en lektion för att förbereda nationella
           * Åka till Carlforsska
           * Stallet, Carisma och Promise
 
Onsdag
             * Skolan, som vanligt.
             * Åka och kolla på låtskrivarfestivalen
             * Stallet och Promise
 
Torsdag -
             * Nationella hela dagen, 2 muntliga
             * Åka till stallet för att möta upp Alvis och så ska vi "på möte"
 
Fredag
            * Skola
            * Träning, bommar står på schemat.
            * Rida Carisma
            * Käka middag, duscha packa
            * Åka till Sälen vid 21/22 
 
Lördag
            * Sälen
 
Söndag
            * Åka hem ifrån Sälen.
Detta är lite planer för den kommande veckan. Händer det något speciellt för er? :)
XoXo//Emma

Bloggtorka :/

Jag har just nu en väldig bloggtorka, vilket är så tråkigt. Jag hoppas att jag kan hitta lite insperation snart, för jag vill verkligen blogga bra inlägg. Somsagt, om ni har förslag så får ni gärna komma med dem. Jag har en video att spela in, 2 att ladda upp. Jag ska se till att få upp en idag, sen spela in den som ska spelas in i morgon kanske. Aja, det visar sig.
- Saknar sommaren <3 (ursäkta den fula klädmatchningen som jag har)
 
Snart ska jag byta om och cykla iväg till stallet. Carisma är det som står på ridschemat och Promise ska jag borsta, kanske att jag går med henne också.
XoXo//Emma

Slut på fredagen

Nu var denna fredagen till enda. För mig känns det dock inte som att det är fredag, har inte gjort det på hela dagen heller. Ni vet, ibland får man ju verkligen den där känslan "det är fredag! :D", den hade jag inte idag... Det var väl lite i stallet när vi släppte loss och bara var oss själva, det var ju bara hästarna som såg oss. Då blev det lite fredagsstämmning. Men jag är alltid taggade på fredagar p.g.a att det är träningar. Som det verkar nu så kommer jag ha Carpen ett bra tag, jag vill hoppa honom igen. Han är en typ av häst som jag verkligen gillar.
- Bara för att han är så söt :) 
 
Juste. Jag har glömt att nämna att jag är i bilen på väg till Sälen om en vecka. Ska åka upp till stugan en sväng med min brorsa och pappa. Då kommer jag sitta länge i bil, så ni får gärna snapa, kika eller ngt liknande så att jag får något att göra.
 
I morgon är det iaf lördag, skönt med ledighet. Ledigheten ska börjas med en massa sömn, därför tänkte jag lägga mig nu. Jag börjar komma i säng i lite bättre tid varje dag nu, stolt tjej. Ni får sova gott så hörs vi i morgon
XoXo//Emma
 

Fredagsmys i stallet

Denna fredag i stallet spårade totalt, vilket var helt underbart. Jag red först Carpen på lektion. Jag kan inte säga att jag är jättenöjd med dagens pass. Jag red som en kratta och han var nog lite trött. Men det är lugnt, det glömdes ganska fort bort när jag red på Carisma. Hon gick nämligen som en klocka idag så det var riktigt roligt, däröfr fick hon lite kraft av mig till "middag". När jag kom in med Carisma nörjade allt spåra. Kareoke, leka häst ryttare ridlärare och ledare, spioner som rullade runt på stallgången. Ja en massa grejer gjorde vi, men vet var riktigt roligt. Älskar att bara släppa loss i stallet ibland.
- Fina Carpen <3
 
Nu ska jag däremot mysa i soffan med familjen framför TV:n. Ni får ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi senare.
XoXo//Emma

Häst nr 2


XoXo//Emma

Mot stallet


Sitter i bilen på väg till stallet med Emelie nu. Vi är taggade för träning nu
XoXo//Emma

Lovely Friday

Idag kör jag en annorlunda stil för att vara mig, jag tänkte ha kjol och en finare kofta. Vi säger att det är för att det är fredag. Sen efter skolan är det träning. Jag är riktigt taggad och det ska bli väldigt roligt. Mer om ridpasset kan ni få veta sen när jag har kommit hem.
Ni får ha en underbar fredag så hörs vi senare.
XoXo//Emma

Nu är d e t gjort

Ikväll har jag tagit ett stort steg och beslut i mitt liv. Jag har skickat in min gymnasieansökan. För er andra kanske det är stort, eller om det är yngre som läser så tror ni kanske inte att det är en sån stor grej. Men för mig är det verkligen det. Men nu är det gjort , vilket känns otroligt bra. Detta har altså varit en bra dag. Skolan flöt på precis som vanligt. Efteråt drog ju jag och Ebbish ner på stan och hade det supertrevligt, önska att vi kunde dragit med dem andra brudarna också. Men jag och Ebba hade det mysigt ändå. När vi fikade satt vi länge och bara pratade om allt och inget, riktigt mysigt. Sen så sökte jag ju nyss till gymnasiet. Alltså finns det inget dåligt som har hänt idag.
Ikväll känner jag att det får bli en tidigt dejt med kudden. Men jag kanske fastnar framför massa bilder på skal till en MacBook Air. Sug på den karamellen ett tag. Haha nejdå, men jag kommer nog sitta och börja kolla efter lite saker till en MacBook Air då jag kommer få det på gymnasiet, där kommer jag troligen oxå att få photoshop :) 
 
Jag känner att jag inte ska dra ut på detta. Sen ber jag om ursäkt ifall att det är några konstiga stavningar/bokstäver. Men jag håller på att vänja mig vid att skriva med det nya skyddet som vi köpte idag. Ni får sova gott så hörs vi i morgon
XoXo//Emma

Framför TV:n


XoXo//Emma

Dagens new in

Supersöt kjol - H&M 50 kr
Tangentbordsskydd - 50 kr
 
Kjolens färg är dock annorlunda på bilden än i verkligheten, men ni ser ändå mönstret. Det var iaf detta som följde med hem ifrån stan idag när jag var där med Ebbish. Så mysigt att sticka iväg och göra något sådant med en av mina absolut närmsta vänner, få bryta vardagen lite.
XoXo//Emma

Fika efter "shopping"


Efter en "shoppingtur" med Ebbish är det mysigt att fika på espresso house.
XoXo//Emma

Mot stan med Ebbish


Nu är vi påväg ner på stan. Det ska bli mysigt. Visar vad som följer med senare.
XoXo//Emma

PH morgon


Idag börjar jag min morgon med att kolla på det sista avsnittet utav PH. Hoppas att Samir och Anja vinner.

Dagens planer vet ni, därför blir det ett kort inlägg nu. Men ni får ha en underbar dag så hörs vi senare.
XoXo//Emma

God natt onsdag

Nu ikväll, eller vi pratade om det redan i skolan. Aja skit samma, vi har jag och Ebbish planerat att vi ska åka ner en snabbis på stan efter skolan. Vi fick nämligen syn på en grej som vi båda ville köpa, en teknikgrej kan jag hinta om att det är. Slänger upp bild i morgon. Sen får vi se, vad som helst kan hända när vi är i farten... Hehe
 
Nu under kvällen har jag bara tagit det lugnt. Min brorsa har tagit datorn så därför har jag inte kunnat att blogga textinlägg åt er under eftermiddagen. Hoppas att ni överlever med majoriteten utav bildinlägg.
- Bästa Guttan får stå för bilden <3
 
I morgon är det redan torsdag och det är väldigt skönt. Snart fredag och träning, tagga tagga. Men ni får sova gott så hörs vi i morgon
XoXo//Emma

Soffmys



XoXo//Emma

Dags för PH


Nu har jag kommit hem ifrån skolan och nu kollar jag på PH. Det blir mysigt.
XoXo//Emma

Frisyrtime


XoXo//Emma

Sega onsdag

Idag är det en riktigt kall dag. Hade jag fått välja hade jag nog legat kvar under täcket här hemma hela dagen. Men det får man inte, skolan är det som gäller. Men det är slöjd idag och det är faktiskt ganska roligt, inte för att jag vet vad jag ska göra. Men ändå.
 
Jag får se om jag åker till stallet och ta hand om Promise. Eller hur det nu blir, beror lite på hur jag känner i eftermiddag. Jag känner mig nämligen förkyld och väldigt slut i kroppen. 
Jag har inget att skriva och ni har nog inte mera tid att läsa inlägget och jag behöver gå med Gucci innan jag ska åka och mina bruds innan skolan.
XoXo//Emma

Mysig kväll

Jag hittade en sjukt mysig pluggplats nyss när jag pluggade. Det var i hörnet utav kökssoffan i köket. Mysigt att sitta, bra ljus, man kan ha supergott naturgodis på bordet och boken i famnen. Mysfaktorn på den ni ;) Det enda var att jag pluggade det tråkigaste ämnet som finns, kemi. Jag hade tyckt att det var otroligt mysigt att plugga tyska eller kanske engelskaglosor. Men för gudskull inte kemi... Hoppas verkligen att det sitter nu till morgondagens läxförhör. Nu har jag lagt undan boken för ikväll. TIll frukosten hade jag tänkt att kolla på PH, men det känns nästan klokare att läsa kemiboken undertiden jag äter... Ibland måste man prioritera känner jag.
I stallet gick det iaf superbra på Carisma. Jag stod lite i lätt sits under framridningen, ändra tempot med vikten, svängde och lite allt möjligt. Sedan provade jag bara att ändra benen till galoppskänkel, bara för att prova. Då fattade hon snabbt som tusan vad jag ville. Därför fortsatte jag lite med det och hon lyssnade helt perfekt på mina hjälper. Jag tror nog minsann att hon blev riden kring lunch, hon brukar vara väldigt fräsh när jag rider henne om hon har blivit riden vid lunch. När jag red lite mer så krävde jag lite utav henne idag, vilket gav resultat och hon blev väldigt fin. Ett bra pass på henne var det med andra ord idag.
 
Nu ska Gucci få sig en promenad innan vi kryper till sängs och laddar upp för en ny dag i morgon.
XoXo//Emma

Plugg och naturgodis


Köpte naturgodis när vi hämtade paketet så nu äter vi det och jag pluggar dötråkig kemi tills i morgon.
XoXo//Emma

Hämtat paket


Hämtat paket på Ica och är nu på väg hem. Carisma gick super idag
XoXo//Emma

Mot stallet


Nu är jag och min älskade vitamin well på väg till stallet.
XoXo//Emma

@school


Nu ligger jag på ett bord och jobbar med lite SO. Chillmode inlagt
XoXo//Emma

Tisdagsmys

Jag kollade inte på PH igår innan jag kröp till kojs igår då jag var sjukt trött och verkligen behövde sova. Därför kollar jag på PH nu innan jag ska åka till skolan. Det är faktiskt lite mysigt de också. Det är skönt att börja 9.00 2 dagar i rad, för då hinner man med sånt innan skolan.
 
Idag är det iaf tisdag så det betyder stallet. Carisma ska ridas och Promise ska borstas och mysas med. Idag kommer det dock att vara mycket människor i ridhuset, så jag kommer nog inte vara så nöjd efter ridpasset. Menmen, thats life. Jag får försöka göra det bästa utav situationen, man ska inte ge upp något innan man ens har gett det försök.
Nej, nu ska jag snart gå med Gucci innan jag måste åka till skolan och möta upp minda bruds.
XoXo//Emma

En kvällssnabbis

Nu under kvällen har jag pluggat ännu mera och sedan mysit med familjen framför TV:n i soffan. Det är det vad jag har haft tid med under kvällen. Därför tänker jag börja göra mig i ordning för natten redan nu, mycket tidigare än jag brukar. Just nu känner jag att min kropp måste få vila och det tänker jag lyssna på. 
Elin ifrån Idol får stå för bilden idag. Btw, min mamma tycker att vi ser lite lika ut. Vad tycker ni?
 
I morgon är det en ny dag med nya möjligheter. Därför säger jag godnatt och vi hörs i morgon
XoXo//Emma

Snäll mami

 
Jag bad henne köpa vitamin well och iste. Det var hon väldigt snäll och gjorde.
Dock så blev vitamin wellen kvar på affären så jag fick cykla och hämta, jag ville verkligen ha den och därför stack jag iväg. Men nu är det middag, lax, ris och sås.
XoXo//Emma

Min morgonrutin

XoXo//Emma

Fancy @school


Pallar inte att byta byxor så jag går i springtightsen resten utav dagen...
XoXo//Emma

Let´s kick this Monday

Nu har vi kickat igång en ny vecka. Vad jag vet är det inga speciella planer för denna veckan. Vilket är ganska skönt, för då kan man göra lite vad som helt ganska spontant. Nån dag denna veckan ska vi skicka in gymnasieansökan, är väldigt spänd på det :) Vi ska också planera in en dag som vi ska åka till Stockholm, det kommer bli så roligt och mysigt att åka iväg till Stockholm en dag med familjen.
Jag hoppas att ni får en underbar vecka så får vi höras senare. För nu måste jag gå ut med Gucci innan jag ska cykla iväg och möta upp mina brudar.
XoXo//Emma

Natti


Nu har min dator hängt sig, vilket resulterar i att jag inte kan blogga ifrån den. Tekniken bara strular för mig idag... Dagens inlägg har bara varit bilder, eller aja ett textinlägg. Det ber jag om ursäkt för, men somsagt så har vi bloggare också ett liv.

Ni får sova gott så hörs vi igen i morgon.
XoXo//Emma

Gold en månad


Nu har vi haft Gold i 1 månad. Det syns att han börjar bli äldre. Han e så sjukt söt tycker jag :)
XoXo//Emma

Dagens första textinlägg

Nu blir detta dagens första inlägg med text. Men tidigt i morse kände jag inte för att gå upp extra tidigt för att hinna blogga innan vi skulle åka. Jag åkte med till hallen bara för att vi hade kiosken och då står jag alltid i kassan. Det var ifrån 9 till 12. Då kom vi bara hem, käkade lite och jag hann plugga lite innan vi skulle iväg igen. Erik hade nämligen blivit inringd för att han behövde som målis till en match. Då ville jag följa med och kolla, inte för att jag egentligen är så intresserad utav någon av dem sporterna. På vägen hem kollade vi ju till min mobil och nu fungerar den precis som vanligt igen, väldigt skönt. Vi tvättade oxå våran skitiga bil i biltvätten, det var faktiskt lite roligt att göra då jag inte har något minne utav att vi har gjort något sådant tidigare.
- Finaste ponnyn <3
 
Nu är iaf alla betinguppgifter gjorda, tyskan, matten och SO:n. Dock så glömde jag min kemibok i skolan, har kemiförhör på onsdag. Men annars är det väldigt lugnt på läxfronten. Nästa läxa efter kemiförhöret är den 20:e, väldigt skönt för att vara 9:an.
 
Nej nu ska jag ta och vila lite, kanske spela lite minecraft innan det är middag.
XoXo//Emma

Fixat


Nu har vi varit och kollat upp min mobil. Det var tydligen inget större problem så det var väldigt skönt. Det betyder att jag kommer kunna blogga som vanligt ifrån mobilen igen. Hemma hann jag inte blogga för jag gick med Gucci, sen pluggade jag och efter det skulle vi iväg till nästa sporthall.
XoXo//Emma

Min vanliga hallplats


Alltid när jag är med på innebandyn står jag bakom kiosken och är den som tar betalt osv. 3G:t fungerar fortfarande inte, men här fanns det nätet som jag har på min skola så jag kommer in.
XoXo//Emma

Hallen nästa


Fattigariddare i magen, nya tröjan på, inge smink och vi ska när som helst åka till hallen och ha kiosken för Eriks lag.
XoXo//Emma

Natti lördag

Tänkte lägga mig tidigt för att jag ska upp och vara med på brorsans innebandy i morgonbitti. Men så fastnade vi framför nån Irene Huss på TV:n. Jag vill lägga mig nu, men det är inte alls mycket kvar utav filmen så jag ska tvinga mig att se klart den. Man kan ju inte lämna sista 20 minutrarna...
Förlåt för uppdateringen idag. Men jag har ju förklarat lite varför det har blivit som det blivit. Vi misstänker att det är fel på Telia. Men krånglar det i morgon åker vi nog in till butiken och kollar. Jag vill ju kunna blogga ifrån mobilen, kolla instagram, facebook, meljen, ja allt sånt. Men nu går det bara att göra det hemifrån.
 
Ni får sova gott så hörs vi igen i morgon
XoXo//Emma

It is Mellotime


Nu har mello börjat igen och det betyder att det är på på TV:n och godiset, läsken och popcornen är framplockade. #lördagsmys
XoXo//Emma

Emma tipsar

Provade masken som jag fick här för någon dag sedan. Den var riktigt bra och man fick bort en massa skit som fanns i ansiktet. Efteråt fick man väldigt ren och len hud. Jag har en mask kvar som jag kommer vilja spara på, för dem var verkligen superbra. Om ni vill köpa ett paket med 2 masker, 1 borste och sen en liten hudguide hos maybeauty, så kan ni använda koden emmao50 så får ni hela paketet för halva priset. Vilket blir 75 kr, sjukt bra pris. 
- Alices fina Krusan
 
Nu ska jag iaf sätta mig och spela minecraft, sen blir det god middag. Kycklingfilé, potatisgratäng och sås.
XoXo//Emma

Spadag



XoXo//Emma

Knas


De e nå knas med 3G nätet, både jag och mamma har det på våra telefoner. Annars skulle vi åkt till Teliabutiken och kolla min mobil. Fungerar det inte i morgon så vill jag åka iväg dit med mobilen ändå.
XoXo//Emma

Morgonmys


XoXo//Emma