Svar på frågor

Vem ska få det du köpte? Jag köpte grejerna till Promise som hon ska ha i sommar.
 
Varför köpte du benskydden? Jag köpte bensydden för att jag vill ha det när jag hoppar. Men också för att Promise kommer bli pigg på betet och då kommer jag behöva hålla ihop henne, då händer det väldigt lätt att hon slår ihop benen, och jag vill inte ha en skadad ponny...
 
Varför köpte du bootsen? Hon ska gå på gräs, så jag vill inte att hon får balltramp. Men det är samma här, hon kommer bli väldigt pigg i sommar och då kommer benen åka lite hej vilt. Då kan det också hända att hon trampar på sig själv, vilket jag inte heller vill.
 
Varför köpte du det när du inte har en egen häst? Jag köpte för att benskydden var på rea så dem var väldigt billiga. Bootsen har jag länge velat haft tills i sommar och bettskivor har hon på sitt bett. Jag gjorde det för att jag kommer hyra henne i sommar och då vill jag ha dem grejerna till henne.
Hoppas att ni fick lite svar på era frågor nu ;) Det kanske verkar som att jag behandlar henne som en porslinshäst, men jag vill inte ha henne skadad så då köpte jag detta i förebyggande syfte.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback