Första dagen med bästa ponnyn

Var ute hos lortgrisen under kvällen. Hon hade rullat sig och var förjävligt skitig, därför tog jag slangen en snabbis där det var som mest och när jag drog med en vattenskrapa var vattnet helt brunt. Mysigt värre, eller kanske inte. Det var sol ute på ängen så direkt när jag gjort det gick jag ut i solen så att hon skulle få torka och inte behöva stå i skuggan ett tag o bli kall. Jag tror att hon tyckte de var mysigt med en promenad. Hon var även väldigt lätt att få tag på i hagen idag. Alva har gjort ett riktigt bra jobb med Promise under sin del. Idag kom Promise emot mig och hinken. Det gör mig så glad att hon är så pass lätt att fånga in för att vara henne.
 
Idag släpptes ju sista delen av hästarna genom åren. Vad tyckte ni om den "serien" eller vad man nu ska kalla den. Var den rolig/intressant att läsa?
 
Klockan börjar bli mycket idag också. Jag måste verkligen skärpa mig med mina sovrutiner. Speciellt om jag ska kunna gå upp halv åtta på lördag. För då kommer hovslagaren och Promise är först ut... Har även vatten på torsdag så då måste jag vara ute på betet vid 9. Tur att det inte är ofta klockan måste ringa under sommarlovet. Ni får sova gott så hörs vi i morgon.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback