Hästar genom tiderna #1

Den första seriösa sköthästen jag hade är Promise och henne sköter och rider jag ju än idag. Henne vet ni väldigt mycket om, hon har ju varit med på alla bloggar jag har haft genom åren. Men eftersom att detta är hästarna genom åren så ska jag skriva om henne.
 
Till en början var Promise en häst jag var livrädd för att rida. Hon hade ryktet på ridskolan som den snabbaste hästen. Då hade jag inte ridit jättelänge så jag tyckte att hon var väldigt pigg när hon i själva verket inte var det. Därför vågade jag inte borsta eller rida henne. Sen en dag blev jag tvingad att rida henne. Jag var inte helt 100 nöjd med henne, fast jag gav henne flera chanser. Efter ett par ridpass på hennes rygg började jag känna mig säker på henne. Då ville jag också börja sköta henne, då det gjorde jag. 
 
Till en början testade hon mig och var lite småtjurig och jag var fortfarande lite rädd för henne. Fast efter ett tag gav hon sig. Till en början var jag bara en skötare, vi hade inga band eller något sådant över huvud taget. Med åren har vi dock fått vad jag vill säga starkt band. Tillslut jag började verkligen gilla henne mer och mer. Efter det blev det flera ridpass på henne och med några år kände jag hur speciell hon verkligen var för mig och nu är hon den mest underbara ponny jag känner. Det finns inga ord för hur jag känner för denna goa ponny.
 
En sak som jag även tycker är roligt och skönt med henne är hur man helt random kan ta henne och sticka ut och rida en sväng i skogen med 1 häst hon knappt känner och hon bryr sig inte minsta lilla. Hon är ändå van att gå i en stor grupp med tanke på att hon är ridskoleponny menar jag. När vi var ute i skogen den gången hade dem även avverkat lite träd så dem låg på sidan och sedan var det 2 stora trädkronor som låg över ridspåret som vi var tvugna att rida igen. Hon tvekade inte en sekund på att gå igenom och när hon väl gjorde det märktes det knappt. Hon är verkligen en otroligt cool ridskoleponny.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback