Hästar genom tiderna #2

Den andra sköthästen jag hade var Riche, eller Richmond. Han är nybörjarnas stjärna som alla vill ha när det är dags att rida. Han är en stadig gubbe på 26 år som gör det man ber om. Jag tycker synd om honom för han är mager och det syns att han är gammal, men nu efter sommarbetet ska han få gå i pension. Det tycker jag är helt rätt och han är verkligen värd det. 
Jag skötte honom en väldigt kort period, kanske 6 månader och det var för kanske 4-5 år sedan. Därför kommer jag knappt ihåg något ifrån tiden med honom, tyvärr. Det jag minns är att han alltid lade bak öronen när jag skulle gå in och ta hand om honom. Till skillnad ifrån Promise så var detta en häst som jag bara skötte och nästan aldrig red. Jag vet dock att jag tävlade honom en gång och då knep vi en vinst, här finns en film på det, duktig gammelgubbe.
 
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback