Duktig ponny

Idag tänker jag komma i säng i lite bättre tid än de senaste dagarna. Jag måste vakna av klockan i morgon. Ska ut till betet med Alva. Vi ska träna på att fånga Promise i hagen, sen ska Alva rida henne (det är hennes del nu) och jag ska följa med och gå med Myran hade jag tänkt. Vi provade att "fånga" en gång idag och det var när hon inte ens hade varit i hagen 1h. Då kom hon till maten/godiset vi hade och så tog hon godis ur handen. Det gav oss hopp om att hon inte kommer vara jättejobbig att ta in i sommar, men vi får väl se. Om ni inte visste det så är hon en väldigt bestämd dam när det gäller att komma in ifrån hagen, även att ledas om man inte är med på noterna. Hon är en busig liten ponny som kan hitta på hyss, det är bara att acceptera det.
Nej nu ska jag stänga av datorn. Ni får sova gott så hörs vi i morgon.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback