Totaly in love

Är verkligen kär i Kapten. Han är helt underbar att rida. Idag hade han även en ny sadel, så de va lite kul att premiärrida med den. I början var han lite stel och lite loj. Men efter en bra framridning blev han mjuk och lite med fokuserad.
 
Efter ett tag red vi kadrilj. Där blev han lite sur och lite dum. Fast något gav det oss, för när vi sedan red lite självständigt efter det så blev han sjukt fin och fick i en underbar form. Skrittade och travade och flyttade o lite så. Så det där sista kommer jag leva på ett tag, han var så underbar att rida då. Alla hästmänniskor vet känslan, man vill verkligen inte sitta av sin svettiga häst. Man vill bara fortsätta att trimma ännu mera, fast kan inte. Hoppas verkligen att jag kan rida honom nästa vecka. Min tränare kom ut till stallet när jag höll på att borsta av honom efter ridningen och gav mig en massa beröm, vilket gjorde mig ännu mera inspirerad. 
Nu ska jag sluta skriva för det är dags för Let's dance på TV:n
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback