Wing Commander xx

Namn: Wing Commander xx, kallas Kapten
Färg: Fux med bläs och strumpor
Kön: Valack
Född: 2007
Ras: Engelskt fullblod
Kategori: Storhäst
 
Han heter Wing Commander  men kallas för Kapten så om jag skriver båda namnen i bloggen så vet ni att det är samma häst. Han är iaf den hästen som jag precis börjat tagit hand om. Men jag vet redan en del om honom eftersom som att jag brukar rida honom osv. Jag började sköta honom 20/5 2014
I boxen är han en väldigt snäll och ganska gosig utav sig, inte så jättekomplicerad att ha och göra med. Nästan så att han gör lite för lite när man håller på och borstar honom osv. Men han är ändå en väldigt go häst. Fast han gillar inte andra hästar så speciellt mycket, vissa går bra med vissa gillar han verkligen inte och den kickar han efter.
 
Att rida är kan han vara lite het, men inte överdrivet he. Han skulle aldrig heller göra något för att vara dum när man rider honom. När man väl värmt upp honom och jobbar honom efter det brukar han kunna bli riktigt fin och då blir han även lite lugnare och ridbar på ett annat sätt. Då är han verkligen heaven att rida på.
 
Undrar ni något om denna snyggingen är det bra att fråga.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback