Ett ridpass med en tankeställare

Idag red jag ett pass på Carpen där jag fick mig en rejäl tankeställare. Kapten är en väldigt lätt häst på sätt och vis då han är väldigt lätt mot hjälper oså och han vill bara göra rätt. Om han råkar göra vad han tror är fel får han panik och bara studsar. När jag red Carpen börja jag tänka på det då jag tyckte att han var trög för mina hjälper och jag tyckte att han var lite loj och lat. Sen pratade jag och min tränare och då sa hon att det troligen berodde på att jag red Kapten hela tiden och att Kapten och jag kommit till ett stadie där vi bara tivs och jobbar bra ihop, men vi utvecklas inget. Därför kommer jag hädanefter att försöka rida Carpen så ofta jag kan. För att kunna utvecklas och bli en bättre ryttare.
Nu ska jag för andra kvällen i rad lägga mig innan klockan 22. Det händer nästan aldrig nu för tiden, men jag är bara sjukt trött för tillfället och därför kan jag lika gärna sova... Ni får sova gott så hörs vi igen i morgon.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback