Ett riktigt bra ridpass

På dagens träning red jag Kapten och idag var första gången jag fick "tugga grus" av honom. Egentligen var det inte hans fel utan han blev pigg, stark och lite vinglig när vi skulle sakta av och så studaste jag av och gjorde en riktigt fin fot-till-rumpa-hålla-i-tyglar landning... Om man bortser från det är jag sjukt nöjd med dagens pass. Han lyssnade väldigt bra på mig och gick i en väldigt beghaglig form hela lektionen, vilket är bra för hans rygg. Vi gjorde några bra skänkelvikningar i som en båge i galopp, och tränade stadigare skänklar genom att rida lätt utan stigbyglar och lite allmänt dressyrtrim. Idag tycker jag att vi var väldigt samspelta och allt gick riktigt bra, tills vi missförstod varandra lite. Jag är väldigt nöjd med dagens ridpass och hoppas att jag kan ha honom och fortsätta trimma på det som vi gjorde idag och med den känslan som jag hade.
En timme efter att jag suttit på hästen var jag och mamma på väg ut till Erikslund för att handla lite mat och presenter + att jag hann duscha. Där snackar vi effektivitet på hög nivå. Nu har filmen precis slutat och jag tänker krypa ner under täcket innan jag somnar över tangentbordet. Ni får sova gott så hörs vi igen i morgon.
XoXo//Emma

Kommentarer
Denise säger:

sötnos :*

Svar: Ska du säga sötnos :*
None None

2014-09-13 | 09:21:15
Bloggadress: http://nattstad.se/denisetiainen

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback