Dagens dressyrpass

Idag red jag ett pass på en häst som kallas för Fläcken. Han som häst är väldigt stel, men hyfsat lätt när det kommer till hjälperna oså. P.g.a hans stelhet tycker jag att han kan bli tråkig och rida, men idag var han ganska trevlig då jag var noga med att hans "låsningar" skulle släppa under framridningen. Jag lyckades inte till 100, men han var mjukare än innan så det fick jag se som ett plus. När vi red lade jag även till spöet en gång för att förtydliga det jag ville då han inte riktigt lyssnade och då lade han av ett litet "bocksprång" knasiga lilla häst.
 
Jag tog även hand om Kapten och mös lite med honom efteråt. I stallet blev jag även tillfrågad om jag kunde jobba i morgon, så det ska jag göra. Så att ni vet att uppdateringen i morgon kanske inte kommer bli den bästa, jobbar nog ca 8-17.
 
Nu ska jag snart förflytta mig ut till vardagsrummet och soffan för att titta på Tv med min familj. Ni får ha en fortsatt bra dag så hörs vi senare under kvällen.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback