Ett bra pass

Jag bytte upp mig från en liten grå till en större grå, med andra ord Myran. Vi red lite dressyr ute i paddocken, det var mycket fokus på övergångar under ridpasset. Det känns som ett perfekt sätt att starta upp nu efter sommaren. Myran var väldigt trevlig idag och hon blev verkligen fin och mjuk i slutet. Övergångar gav verkligen bra resultat hos denna hästen, något jag noterar till mig själv i framtiden.
 
Vi jobbade också mycket på volter under dagens pass. Myran är en liten större häst med lite större steg, så jag fick verkligen hålla ett lågt tempo på henne för att inte komma för nära den framför. Det gick dock väldigt bra ändå och hon var lyhörd på mig hela tiden. Förutom när vi gjorde en trav och galopp-övning. Då var hon både taggad på att få galoppera samt att hon tyckte det var jobbigt att trava då hon började få in arslet och baknenen under sig. Det gav väldigt bra reusltat efteråt dock, för när ni avslutade några minuter självständigt kändes hon supertrevlig.
 
Nu ska jag äta middag och sen väntar en dusch. Det var riktigt varmt att rida, så en kall dusch ska bli hur skönt som helst. Ni får ha en fortsatt bra fredagskväll så hörs vi senare.
XoXo//Emma

Kommentarer
Anonym säger:

Vad kul!

2015-08-21 | 19:06:14

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback