Jobbiga ponny

Förlåt om jag varit lite off på bloggen nu under kvällen. Men jag blev så irriterad på ponnyn ute på betet idag och det har inte riktigt släppt ännu. Jag blir bara så irriterad när hon håller på som hon gör, för hon bara kör med en då hon vet att jag inte kan rå på henne när hon håller på som hon gör. Idag tog det en timme igen, vilket inte är okej. Men jag gör allt jag kan för att hon ska uppföra sig bättre. Ett tag gick det hur bra som helst, men nu har hon återgått till den jobbiga ponnyn igen... Ingen av er som råkar ha några bra tips? Just nu håller jag på med hink med godis i, gå baklänges med hinken, inte titta på henne, huka mig och kasta godis så att hon ska vilja komma närmare (om ni förstår vad jag menar) . Om ni har några fler förslag får ni gärna komma med dem.
 
Vi red iaf ut i skogen efter persen med att få in henne från hagen. Vi red runt och utforskade lite i området där vi har hästarna. Hästarna verkade tycka att det var roligt då vi avslutade med en galopp på en sträcka som vi brukar galoppera på. Sen var det bara att rida tillbaka, ta av alla grejer för att ha grillkväll.
 
Nu under kvällen har jag redigerat en video till, så nu har jag material tills när vi ska tälta i morgon. Klockan börjar dock ticka iväg nu, så jag ska ta och avsluta för idag. Ni får sova gott så hörs vi igen under morgondagen.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback