Hjälp till du också

En sak som jag tror att de flesta som går i skolan hör dagligen är "Usch vad maten ser äcklig ut, jag tar en macka istället" "Det där kan man ju inte äta" eller liknande saker. Jag kan erkänna att själv själv också har gjort det och det är något som jag inte är speciellt stolt över. Det är för att vi inte har upplevt att inte ha tillgång till mat på samma sätt som människor och barn som bor i länder där det har sämre tillgång till mat har upplevt det.
 
För har ni tänkt hur bra vi i Sverige egentligen har det som ändå får gratis mat i skolan och även gratis sjukvård? I vissa länder får barn som är 7 år gå ut och arbeta för att få ihop ett litet mål om dagen om de har tur och så sitter vi här och klagar över att det är "äcklig mat" som serveras gratis i skolan. Dessa barnen hade gjort vad som helst för att få den maten. Hela deras barndom går åt till att arbeta för att få mat i magen, de får inte ens chansen till att leka och vara ett barn. Det tycker jag är så otroligt fel! Jag hoppas även att ni tänker på detta nästa gång ni klagar över skolmaten eller att ni inte fick den nyaste iPhonen.
- Alla förtjänar att vara lyckliga, oavsett vart man bor, vilken ekonomi man har eller vilken bakrund man har.
 
Jag och min familj skänker varje månad en slant för att hjälpa dessa barnen i andra länder som har det mindre bra än vad vi i Sverige har det. Det hoppas jag att många av er som läser detta också gör. För om alla skulle skänka en liten slant, kanske 50-100 kr i månaden hade det i slutändan blivit en stor summa och det hade hjälpt dessa oskyldiga barnen till ett bättre liv. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback