Emma tipsar

Jag tror att vädret är ganska dåligt över hela landet, men det behöver inte betyda att det är tråkigt för det. Man kan t.ex gå på bio med sina vänner, åka till ett äventyrsbad eller varför inte ta ett varmt bad och se på en bra film, eller bara se på en bra film under en filt i soffan tillsammans med en good smoothie.
 
Jag tänkte i alla fall dela med mig av lite filmtips på filmer som jag tycker att ni borde kolla in.
* Tammy
Detta är en komedi där huvudpersonen "rånar" ett snabbmatsställe, vilket inte går jättebra. Hon flyr därför till släktingar där hon försöker få skydd, det slutar upp dock med att en bil brinner och de måste hitta en ny. Nu har hon nämligen fått förstärkning ifrån släkten och ska nu lämna tillbaka det hon rånade eller hur man ska förklara det. Filmen är inte så lätt att beskriva, men jag lovar er att ni kommer få er ett gott skratt
 
* Pitch perfect 2
Jag brukar inte tycka om musikaler. Låtarna kan vara bra, men jag tycker inte att musik går ihop med film på det sättet. Denna filmen lyckades på något sätt fånga min uppmärksamhet och jag tyckte verkligen att den var rolig och på vissa ställen var det väldigt fina scener. Här är det i alla fall en grupp tjejer som sjunger acapella och vi får följa med när de ska ut i världen för att delta i en stor tävling. Om de vinner den tävlingen får de nämligen komma tillbaka i skolan igen, då gruppen hotas att läggas ner av skolledningen.
 
* Under the Tuscan sun
Denna filmen handlar om en tjej som åker på en resa till Italien. I Italien råkar hon köpa en villa, men allt går dock inte som hon tänkt sigt. Villan är nästan fallfärdig och hon är helt ensam. Hon påbörjar då upptustningen av villan med hjälp att människor hon hittat i Italien, men hon är ändå inte nöjd. Tills det en dag ringer på dörren. Mer än så tänker jag inte säga, jag vill ju inte berätta hela filmen för er.
                     
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback