Ideal

Kroppsideal är något som många av oss tjejer blir påverkade utav och som tyvärr många mår dåligt över, då man vill gärna se ut som de gör på bilderna i tidningar och liknande. Men om ni tänker efter, är det så snyggt att vara så smala som vissa är? Är det inte bättre och snyggare att ha lite mer kurvor och muskler, än att vara i princip skinn och ben? Nu ska jag dock inte dra alla över en kant, absolut inte. Men i många fall är det så, eller om det har blivit photoshopat så att de ska se ut som att de är smalare än vad de egentligen är.
 
Därför tycker jag att vi alla ska ta och strunta i idealen, så länge du själv är nöjd med dig själv och att du mår bra har ingen annan något att säga till om. Det är din kropp och det är du som bestämmer över den, ingen annan. Jag själv är nöjd med min kropp och det är något jag kan säga öppet. Jag hoppas att ni andra ute också kan vara det utan att skämmas för att säga det, för alla är fina precis som de är.
XoXo//Emma
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback