Ett bra pass

Har precis kommit hem från stallet. Idag blev det ett markarbetespass på Myran. Detta var gång två jag red på henne och kände att jag började hitta mer och knappar hos henne nu. I slutet var hon dock trött och då protesterade hon lite, men det var bara när vi skulle jogga av som tur var. 
 
Vi fick även avsluta på ett hindder, vilket gick hur bra som helst och denna hästen var verkligen okomplicerad när det kom till hinder. Fast hon hade samtidigt en egen vilja och attityd, men hon var lätt att övertyga att hon skulle lite på att jag la henne bra på hindrena. Har inte hoppat sånna hästar på länge, jag har mest hoppat hästar som vill sköta allt själv och om man tar i dem för mycket så förstör man hela språnget.
- Jag och hjärtis, Vilma & Myran
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och få i mig lite mat i magen innan jag ska åka hem till Becca för att ha en mysig kväll ihop med mitt goa gäng. Ni får ha en fortsatt bra fredagskväll så hörs vi senare.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback