Ett bra & dåligt pass

Idag blev jag uppsatt på Kapten, vilket var ett väldigt bra tag sedan. Detta passet har jag en väldigt kluven känsla kring. Jag är riktigt nöjd med traven, för han var verkligen mjuk, avslappnad och trevlig. Men i galoppen kunde jag bara inte få honom dit jag ville, det gick verkligen inte. Han studsade och var allmänt missnöjd med något. Jag började rida med långspö då jag rider alla hästar med det när det kommer till bommar eller dressyr. Efter ett tag fick jag dock höra att han råkat blivit "slagen" med ett långspö, vilket gjort honom skygg för dem. Jag lade då ifrån mig spöet och det gick lite bättre, men han var fortfarande missnöjd när det kom till galoppen. Det gör även mig missnöjd, jag vill ju att hästen ska trivas i alla gångarterna men han var bara inte till freds i galoppen idag.
 
Nu ska jag duscha och sen tänkte jag ta och färga mitt hår, det är verkligen på tiden... Ni får ha en fortsatt bra lördagskväll så hörs vi senare under kvällen.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback