Ett bra pass på Perry

Idag red jag ett dressyrpass på Perdita. Det gick väldigt bra och det var sån skillnad att sitta på henne då jag ridit Myran och Promise de senaste månaderna. Hon var jättetrevlig gick väldigt bra mot mina hjälper. I början var hon lite studsig i galoppen, vilket hon alltid är innan hon kommit igång. Därför var mitt mål att få henne att röra sig i en mjuk galopp och rund galopp, vilket hon gjorde i slutet. Då blev hon hur trevlig som helst i galoppen och det kändes som att jag satt i en mjuk kontorsstol som jag gungade lite på, vilket enligt mig är ett bra betyg. Jag vill nog gärna fortsätta att jobba med henne även nästa vecka då dagens pass var väldigt lyckat.
 
Nu ska jag kolla på fångarna på fortet med min familj och hundarna. Sen blir det nog något avsnitt av någon serie innan jag kryper ner i sängen. Ni får ha en fortsatt bra fredagskväll så hörs vi senare.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback