3 saker jag gillar/ogillar

Ljudet av hästhovar som slår emot asfalten. Det måste vara bland det mest harmoniska ljudet som jag vet. Att bara sitta där och höra hovarna när hästen går och lunkar runt lite i friska luften på en asfaltsväg. Efter en lång dag i skolan så bara ger man sig ut på en sån tur och får höra det ljudet, Love it.
 
Något som jag inte gillar är när man får se någon sitta ensam i t.ex matsalen. Det pratade jag och mina brudar om när vi satt och åt för någon dag sedan. Vi har sagt att om vi ser att någon sitter ensam när vi går och letar platser att sitta på i matsalen så ska vi sätta oss där. Det ser så jobbigt ut för dem som får sitta själva. Vi tänkte därför vara snälla och föregå med gott exempel.
 
Ansvar. Nu när jag har blivit äldre märks det att man får mycket mera ansvar. Personligen tycker jag att det är roligt och intressant. Att få ha mera pengar att röra sig med, påverka dem beslut som tas, vare ute längre, göra mera saker ja allt sånt. Jag kanske börjar inse nu att jag blir äldre, även om jag inte själv tycker att jag märker det så jättemycket... Känns sjukt att jag ska upp i gymnasiet om 1 år. Vissa redan nu t.o.m tjänar egna pengar redan som 15-åringar?
XoXo//Emma

Kommentarer
Vanessa säger:

Åh att höra hovslagen mot marken är underbart❤

2013-11-19 | 20:56:11
Bloggadress: http://russetville.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback