Då var denna fredagen slut

Nu var denna första dag av November slut för min del. Är så trött så direkt efter att jag har skrivit klart detta lägger jag mig i sängen med min mobil ett tag innan jag somnar. Denna dagen har varit en bra dag. Åkte till Erikslund vid lunch, käkade lunch och gick runt i shoppingcentret ett tag. Som ni kanske vet om ni följer mig på insta så gick jag runt där i ridkläder, det kändes väldigt fint... Men dem var tvättade och jag skulle till stallet efteråt så why not? Jag fick med mig ett par jättefina skor hem, jag ska fota dem och lägga som inställt i morgon tänkte jag. Vi var även inne på en djuraffär och köpte lite saker till Gucci, som reflexväst, grisöron, nå mer godisgrejsakaktigt och leversnittar. 

På vägen hem släppte mamma av mig i stallet. Det första jag gjorde var att sadla och göra i ordning Carisma så att jag skulle kunna hinna rida henne innan det var träning. Som vanligt skrittade jag fram ute runt paddocken, idag såg jag dock mamma när jag skrittade runt så jag och hästi gick till henne innan jag gick till ridhuset och började jogga henne lite snabbt. Jag han precis träffa alla goa brudar ifrån min grupp när jag var på väg till kontoret så vi snackade på som vanligt innan vi fick komma in på kontoret och välja häst. Idag valde jag Promise, av lite olika anledningar. Det var långa personer bakom mig och jag ville ha henne, då var det ett lätt beslut.
Ni har nu fått sett en video, det var inte världens bästa kvalité hela tiden men ni fick iaf se lite. Jag måste bara få säga att vissa delar när vi red gick så galet bra, hon flyttade precis som jag ville oså i slutet i traven och i galoppen så var hon som en dröm stundtals, mjuk som smör, luftiga, härliga språng och ja helt underbar. Nu kommer ni som inte rider tänka ba "va f*n snackar hon om" och jag orkar verkligen inte förklara, men hästmänniskor förstår känslan... Efter passet var hon genomblöt av svett stackarn, men det är ett bra tecken för mig :) Då vet jag att hon har jobbat på bra och gjort något, skönt med ett "kvitto" på ridpasset så att man vet att känslan också stämde på hästen.
 
Ne detta inlägget ska inte bli en hel bibel, den är ju redan en halv bibel... Men ni får sova gott så hörs vi i morgon
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback