Gårdagens ridpass - Polly

Kan ju börja med att säga att hennes sadel var pytteliten så det var inte jättebekvämt att rida, men det fick gå ändå. Det var också underbart att få hoppa upp på hennes rygg igen, efter sisådär 6 år. Det var också en stor skillnad för mig då jag bara har ridit storhäst senaste veckorna.

Vi jobbade mycket på volterna, för vi var ganska många och så var det något där alla kunde jobba på efter sin ridkunskap och nivå. Det var ju något som heter kompisridning så man fick rida med sina kompisar, det var därför som jag red på Hamre igår. Därför kunde inte alla lika mycket, vissa hade ridit längre och vissa mindre.

I början var hon stel och lite springig men efter att vi hade galopperat och hon hade fått gjort av med lite energi blev det bättre. Då blev hon inte lika springig och jag kunde jobba henne mjukare, vilket hon blev. Jag arbetade henne lite i kort trav men efter ett tag blev hon spänd och väldigt skumpig så då fick jag variera lättridning och kort trav. Vi flyttade lite och gjorde lite allt möjligt och hon lyssnade väldigt bra på mig tycker jag.
Hon skötte sig utmärkt hela passet och det var underbart att få rida på henne igen.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback