Ponnyn är en riktig klippa

Idag har jag cyklat 45 minuter, ridit i kanske 1h och gått/joggat i spåret 3,5 km med mamma och Izor så jag lär nog somna gott ikväll. Tycker synd om pappa som får jobba natt bara, när vi går och lägger oss börjar han jobba. Såklart är det hans val av arbete, men ändå. 
När vi var ute och red fotade vi lite gruppbilder och jag lät Promise mest bara röra på sig ganska kravlöst. Jag började med sadel på, fast efter ett tag åkte den och skorna av. Det var riktigt mysigt o då är det sommar på hög nivå! Vilmas barn som hon brukar vakta kom även ut och kollade när vi red. Snäll som jag är låter jag dem få skritta runt lite på Promise, vilket jag tror gjorde dem väldigt glada. Det slog mig även hur underbar Promise är med mindre barn. Hon stog helt still när de 2 barnen som var på marken klappade och höll på med henne och hon sänkte huvudet så att dem kunde klappa henne på pannan och ville även gosa väldigt försiktigt med dem. Även om dem inte riktigt gillade det då hon blev lite läskig då. Det fanns även ett barn som satt i famnen hos en av sina föräldrar. Då var Promise hur gullig som helst och sänkte huvudet, samtidigt som hon tog mulen väldigt mjukt och lugnt emot honom så att han också kunde få klappa henne. En riktig klippa är hon alltså lilla gråa ponnyn.
 
Nu borde jag krypa till sängs för i morgon har jag både Izor och vattnet på morgonen. Båda bör nog göras i tid känner jag... Ni får sova gott så hörs vi i morgon.
XoXo//Emma

Kommentarer
Sofia säger:

Hur många dagar är det kvar som du har Promise?

2014-08-09 | 09:02:37

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback