Mina mål för 2014

Inom "livet"
* Jag ska bara ha bra vänner, sånna som verkligen är vänner. Alla andra kan sticka... Har man bra människor omkring sig trivs man, kan lita på att det man säger stannar kvar utan att någon annan får veta det och man blir bra själv, därför kommer jag bara ha bra vänner 2014. Eller det är mitt mål iaf
 
* Jag ska bli noga med att sova ut så att man mår bra. Jag vill verkligen inte känna mig trött och när man är trött blir man lätt stressad. Jag ska verkligen ha en bra plan för hur jag lägger upp allt med läxor, sömn, stall, vänner, familj, ja allt sånt ni vet. Allt ska få ha och ta sin tid, utan att det påverkar.
 
* Jag ska träna mycket mer, för jag vill ha en tränad kropp. Känslan när man kommer in helt skakis efter en lång springtur, eller när man är så slut att man bara vill vika ihop sig efter ett träningspass. Att få ha en tränad kropp och kunna känna skillnad, love it.
 
* Jag har redan fått mina preliminära insökningspoäng till gymnasiet. Men jag kan fortfarande höja och få mera poäng. Vilket jag verkligen kommer satssa på att göra, jag ska gå ut med betyg som jag är stolt över. Därför kommer kanske bloggen bli drabbad i perioder, men det hoppas jag att ni har överseende med.
Inom bloggen
* Att vi ska klättra. Bara under tiden här på blogg.se känner jag att bloggen har höjt sig lite smått och börjar bli stadig på lite högre statistik. Folk ska gärna känna igen bloggen om man säger namnet när 2014 är slut. Det kan vi väl satsa på? Det är något som vi kan göra, tillsammans.
 
* Blogga mycket mer åsiktsinlägg och inlägg som verkligen är läsvärda och man bara känner baaam efter att man har läst det.
 
 
Inom ridsporten
* Jag vill på Promise, som är en ridskole C-ponny debutera Lätt D/Lätt C i år. Har jag tur kommer vi iaf kunna debutera lätt D i år och sedan ett lätt C till nästa år. Våra ponnys ska helst inte gå så höga höjder, men dem höjderna hoppar hon med lätthet så det vore underbart att kunna debutera någon av dem klasserna till våren/hösten.
 
* Rida mera olika hästar. Senaste året har jag nästan bara ridit Wing Commander, Carpe Diem, Promise, Carisma och Mickey Finn. Jag kan inte komma på några andra på rak arm. Därför vill jag utforska och rida lite mera hästar, så att man kan få variation i sin ridning och på sätt stärka mig inom ridningen.
 
Vad har ni för mål 2014? Jag vill veta, så skriv dem ;)
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback