Hästar genom tiderna #7

Den sjunde och sista hästen för tillfället är Wing Commander xx, eller Kapten som han kallas. Jag brukar kunna skriva båda namnen i bloggen, fast det är samma häst jag pratar om. Han är ett engelsk fullblod, där av beteckningen xx efter namnet och han är född år 2007. Honom började jag sköta bara någon vecka innan det var dags för våra fina hästar att få komma ut på sommarbete, ganska precis 1 månad innan han släpptes och igår firade vi 2 månader. Men jag har ridit honom i kanske ett halvår eller något liknande och verkligen fastnat för honom. 
Vet inte riktigt vad som finns att säga om denna hästen mer än vad ni redan vet och nyss har läst om honom, men jag ska göra mitt bästa för att få till något bra. Jag kan ju erkänna att jag verkligen inte har hittat alla punkter eller så hos denna hästen, med som sagt firade vi 2 månader igår varav 1 månad har han varit på bete. Fast det är något som jag verkligen hoppas kunna göra till hösten, både på hans rygg och på marken.
 
Något som jag verkligen hittat hos honom är hur trogen har är mot människor som hanterar och rider honom. Han gör verkligen inget för att vara dum och försöker verkligen göra allt för att göra det som vi människor ber om när han rids. På marken har jag inte hittat några olater ännu, mer än att han kan kicka vissa speciella hästar. Det har jag jag dock vetat väldigt länge. Han följer med dit man ber han gå utan protester, om man borster från en liten dörr vi har ute i stora ridhuset. När dem höll på att fixa och dina med våra hagar var vi tvugna att gå genom en liten dörr i ridhuset med hästarna för att komma till hagen. Den dörren gillade han inte att passera och jag har hört att han rest sig lite smått när man försökt gå igenom honom till en början början. Han älskar även att gosa och det gör han gärna väldigt länge om han själv får bestämma.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback