Att vara ridskoleryttare

Vissa har ju fördommar om oss ridskoleryttare. Vilket jag inte förstår. Bara för att man har en egen häst behöver det inte betyda att man är mycket bättre. Visst kan du kanske hitta knapparna på ett annat sätt på din egna häst, men du hittar knappar på ridskolehästarna också. Jag tycker att jag har en massa knappar på Promise och andra ridskolehästar för den delen också. Jag känner jag kan Promisess punkter och hur hon ska ridas för att hon ska lyssna på bästa sätt. Det lät lite skrytsamt men jag känner att jag har hittat mycket knappar på henne
Med sin egna häst kan du ju rida när du vill, tävla hur du vill. Då rider du ju nästan bara din häst, kanske nån annas ibland. Håller du på med en ridskolehäst kan du inte alltid rida den när du vill, när och vart du vill tävla. Har du tur får du vara ute och tävla lite med din ridskolehäst. Och du blir mer mångsidig i din ridning då alla hästar är olika och ska ridas på olika sätt. Vilket är väldigt bra och en bra erfarenhet.

Nyss hoppade jag ju en pay n jump på min pärla. Det gick jättebra och man märkte att hon gillade att få komma ut på banan och göra sin grej. Jag är nöjd med hur det gick och hon var väldigt taggad, fast inte övertaggad. Det behöver alltså inte vara tråkiga och konstiga ponnys/hästar på ridskolan. Jag är väldigt glad att jag fick frågan om att hoppa pay n jumpen på Promise. Jag hoppas att jag kan få hoppa mera pay n jumper på henne. Eller kanske t.o.m någon hemmatävling. Vem vet vad framtiden utvisar? Jag hoppas på det bästa iaf

Vissa tycker kanske att ridskolor är för yngre och lite mer oerfarna personer, fast det tycker inte jag. Med Lena och Roland som äger ridskolan där jag rider har träningar och hoppkurser som man kan vara med på. Alltså för A-tänare och B-tränare i hoppning. Sen finns det bra grupper med bra tränare som man utvecklas, trimmar och tränar i. Jag trivs att vara ridskoleryttare på min ridskola och jag tycker att jag får bra möjligheter. Jag är en stolt ridskoleryttare och rider gärna min pärla på min ridskola.

XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback