Ren och fin , inte så länge till

Nu står bebis i stallet med en ren svans och rumpa. Tvättade henne med tvål på bakbenen, svansen och rumpan. Så nu är hon ren och fin tills i morgon. Det är ju bara det att hon kommer gå i hagen hela förmiddagen. Ni som rider vet ju att hästar inte direkt gillar att vara rena. Därför kommer hon, om jag känner min bebis rätt rulla sig det första hon gör i hagen. Jag hoppas inte det men tror att det kommer bli så. Jag han också putsa tränset och sadeln så det är fräscht i morgon. Dock så ksa jag byta stigbyglar, nosgrimma och schabrak så hon kommer bli som "ny". Jag hoppas att Linnea är frisk i morgon för jag skulle behöva en groomer och någon som fotar. Mamma kunde filma men jag vill ha lite foton också. Kan nån av er bloggläsare komma till Rocklunda vid 17 i morgon med en kamera och kan klicka bilder så blir jag riktigt glad :) Puss
Jag pratade även med en ridlärare på ridskolan idag och fick reda på banan. Hon beskrev den för mig och vi gick ut och kollade på den så jag kan den redan. En enkel och logisk bana, tur de. Annars skulle jag glömt den lätt som en plätt. Min tränare kommer också komma och hjälpa mig. Känns skönt att ha sin riktiga tränare med sig som kan ge tips och vet hur jag vill ha kritik osv. 

Nu ska jag glo på TV med min familj så vi hörs senare.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback