Copyright

Något som gör mig väldigt sur är när folk kopierar/tar andras saker utan tillstånd. Jag undrar bara varför. Har ni som gör det inte någon egan insperation? Eller vill ni bara få copycats? Eller vill ni kanske få publicitet? Det får ni gärna dela med er utav till mig. Jag vill nämligen verkligen veta. Inte för att jag vet om ni mina fina bloggläsare skulle hålla på så. Men ni kanske vet någon som är utsatt?
 
Om man gör något, till exempel en design till sin blogg, eller vad som helst och man verkligen blir nöjd med  det som man gjorde.  Då vill man ju ha det för sig själv och man vill ju inte att något ska göra en likadan. Man skriver att det är stäng copyright för till exempel sin blogg, i både inlägg och i menyn, men folk skiter i det ändå. Jag ser inget som helst problem om man tittar på en blogg och ser något som man gillar och skulle vilja ha på sin blogg. Men det ska synas att det är ditt egna, inte någon annans. Jag låter er gärna ta tips utav min design. Men aldrig att ni får ta min design rakt av.
Det behöver ju inte vara just en design, det kan ju vara inlägg, bilder ja, you name it. Har man skrivit ett inlägg vill man inte heller att någon ska ta det rakt av. Man vill aldrig, aldrig att någon ska ta något som man har gjort. Vilket jag också har sett att det har hänt flera gånger. Jag tycker att det märks när det är ens eget och en annans. Det känns inte som att personen är detsamma i vissa inlägg eller till exempel i designen. Det är inte bara en slump att designen råkar vara lika, eller att bilder råkar vara likadana...
 
Personligen ser jag inga problem i att man ser något och får en idée och vill göra något lite liknande, men det ska ändå synas igenom att det är du som har gjort det., annars blir det inte ditt. Om ni ser något som är kopierat här ifrån min blogg så vill jag gärna veta det. Förlåt om jag låter sur, men jag blir bara så sur på denna tanken och kan verkligen inte förstå varför folk gör så.
XoXo//Emma

Kommentarer
E B B A säger:

Sv; Haha och du tror det? ;)

2014-01-25 | 14:11:21
Bloggadress: http://snorptorpan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback