Utfrysning

Något som jag har sett och verkligen blir sjukt arg över. Jag tänker inte nämna namn eller något. Men jag såg flera ungdomar som pratade. Alla pratade med varandra en vuxen var med dem. Men det var en som var utanför. Ingen gjorde något för att få med personen i samtalet. Den vuxna bara fortsatte som inget, inte ens den vuxna försökte prata med ungdomen. Hur fel är inte det? En vuxen ska väl kunna förekomma med ett gott exempel? Och inte göra någon som redan är osäker, ännu mera osäker. Jag mår bara så illa utav den tanken och känslan. Hur kan man ens ha mage att göra så mot någon annan?
 
Det är därför som jag mår så sjukt dåligt utav att se någon som är själv, blir mobbad eller utfryst. När det ändå är människor i närheten. Så får bara personen vara där. Skulle du själv vilja att någon behandlade dig så? Nej, det tror jag faktiskt inte.
Jag hoppas mer än gärna att ingen utav er håller på med något sådant. Jag hoppas att om ni ser någon som blir behandlad dåligt, så reagerar ni och gör något emot det. Oftast är ni ju inte själva utan går fler, då kan ni ju faktiskt hjälpa till. Det gör jag och mina brudar om vi ser någon som blir dåligt behandlad, så gör vi något åt det.
 
Okej i detta inlägget låter jag ännu surare än det som var igår. Men jag tycker att båda ämnena är viktiga att ta upp och det är något som jag verkligen stör mig på, därför ville jag skriva av mig.
XoXo//Emma

Kommentarer
Elin säger:

Varför har man en tröja så man ser Bh:n? eller är det jag som inte hänger med i dagens mode elr?

2014-01-27 | 20:17:06
Bloggadress: http://nattstad.se/elinwahlin
Isabell Edvinsson säger:

Bra skrivet!

2014-01-29 | 16:05:48
Bloggadress: http://takemetospace.blogg.se/
emma säger:

svar till elin: varför kommentera andra personers utseende? varför denna fixering kring sådant jämt och ständigt? låt folk ha på sig vad de vill.

ang. inlägget: bra skrivet :) vet ingenting om hur det gick till just i det där fallet, men det finns många människor som inte gillar att prata, eller som helt enkelt inte vill. en annan sak om personen försökte vara med i samtalet men blev kallt bemött eller helt enkelt ignorerad.

2014-01-29 | 16:07:38
Bloggadress: http://emwallgren.blogg.se/
Maja Fridh säger:

Fin blogg du har, kram!

2014-01-29 | 16:09:13
Bloggadress: http://majafridh.se
Lisa säger:

Jättefin blogg!

2014-01-29 | 16:09:30
Bloggadress: http://liisalindkvist.blogg.se
Jenny säger:

Brukar inte kommentera i bloggar men kände mig lite tvungen nu :) Du pratar om mobbing och utfrysning - direkt är det någon som kritiserar din klädsel på bilden. Det är som att folk inte riktigt förstår att människor är olika utan att känna sig tvungna att ifrågasätta.

Släpp aldrig ditt hat mot mobbing och sluta inte att uppmärksamma sådana fall. Jag var själv mobbad när jag gick på gymnasiet för snart tio år sedan. Det var ett helvete för mig. Idag ser jag till att alltid bjuda in till gemenskap när jag ser tillfället. Jag pratar med alkoholister i busskuren, jag frågar dagligen hur andra mår istället för att fokusera på mig själv, och om någon i mitt stora arbetslag sitter själv sätter jag mig hos denna och umgås ett tag. Ett par minuter kan vara det som räddar livet på en person.

Nu blev det allvarsamt, men jag blir imponerad av att se en så smart ung tjej som du skriva detta :)

2014-01-29 | 16:10:33
Clara säger:

Bra inlägg, håller helt med!

Kraaam

Och du Elin, L Ä G G N E D

2014-01-29 | 16:19:03
Bloggadress: http://claraamanda.blogg.se
Cecilia - Träning, foto & vardag säger:

Bra skrivet!!!

Förresten det skulle vara jättesnällt om du klickade på en av länkarna i det här inlägget:
http://ceciliasj.blogg.se/2014/january/dresses.html#comment
Du ogillar förmodligen dessa kommentarer (det gör jag med) - men jag lovar att följa dig på bloglovin om du klickar! Kommentera bara inlägget så lovar jag att följa dig som TACK!

Hanna Sahlqvist säger:

Jag vet inte hur just denna situation såg ut, men det kan ju vara så att personen valt att inte prata vid det tillfället. Alltså hen kanske inte hade något att säga och därför inte sa något.
Sen tycker jag ändå att man kan ta eget ansvar liksom. Alltså, står man i en grupp o pratar och en inte är med i samtalet och är "utanför" tycker jag att man kan hoppa in i samtalet.

Bra inlägg ändå! :)

2014-01-29 | 18:04:20
Bloggadress: http://hannizon.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback