Gör kväller

Bestämde mig för att åka ut en sväng till betet under kvällen. Mest för att kolla till Promise, men också för att spraya flugspray och göra den dagliga visiteringen. Det var riktigt mysigt så jag passade på att hoppa upp i halsring barbacka för att gosa. Provade även att stya lite med halsringen och det gick över mina förväntningar, fast inte helt bra ändå. Det är bara att träna vidare med halsring.
 
Nu ska jag sätta på det senaste avsnittet av PLL och lägga mig i min nya säng. Är riktigt nöjd med den hittils. Ni får sova gott så hörs vi i morgon.
XoXo//Emma

Kommentarer
Sara Lindström säger:

Ett tips är att rida med träns och halsring i början, så förstår hästen vad du menar. Styr med halsringen, och sen med tygeln. Jag lärde min förra häst att ridas i halsring, och det handlar ju bara om träning. Tillslut behövde jag inte använda halsringen heller, han lyssnade på vikthjälper och rösten :)

Svar: Tack för tipset :)
Jag hade inte tänkt lära henne utan mest bara på skoj. Annars hade jag såklart haft tränset på i början så att hon förstår vad jag vill :)
None None

2014-07-26 | 21:39:52

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback