Hästar genom tiderna #3

Kommande 3 hästar är jag osäker på ordningen jag tog hand om dem. Därför börjar jag med Malwa, då jag tror att hon var först.
 
Hon är ett brunt litet Gotlandsruss på 124 cm, född 2001 som jag red och skötte i 2 år. Anledningen till att jag slutade på henne var för att jag växte ur henne, tyvärr. Hon är en riktigt trevlig ponny. Eftersom att hon är ett russ så kan hon busa och ha sig lite som russ brukar. Det har lett till en del avramlingar på henne då hon inte hade jätterba kondition och ofta med mig busade i galoppen, men jag hoppade upp och körde på ändå. Vi hade såklart en hel del motgångar då hon var väldigt jobbig ibland och ibland var hon en riktigt stjärna som inte gjorde något fel.
Hon är även lite speciell. Hon kunde gå helt lugn brevid ett tåg, verkligen nära. Men plastpåsar och blommor kunde vara riktigt farliga. På samma dag som vi red ut och red förbi tåg avslutade vi ute på ett fält, där var det ett litet grässtrå hon inte skulle passera. Knasiga ponny
 
Det bästa Malwa vet och som jag har gjort med henne är att galoppera med henne på galoppsträckan som fanns i skogen. Att galoppera och busa i snön på vintern hade hon inte heller något emot.
 
På henne var det mest hobbyridning, eller när jag tänker efter så tränade jag för min kusin väldigt ofta. Det var mest dressyr men även lite bommar och lite hoppning. Hade gärna ridit henne mera och kanske hoppat ngn pay n jump eller så, för att ge henne rutin. Men vi hann aldrig göra det, tyvärr.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback