Provat en ny häst

Idag var det dressyrtränig som stod på schemat, vilket jag skrev tidigare. Idag blev det att jag hoppade upp på en häst vid namn Perdita, hon hade endast gått i vår grupp en gång tidigare men jag kände att jag ville pröva henne. Perdita är ett sto född 2007 e. Manhattan | u Zamba Zaid xx | ue. The Noble Player xx
 
Under uppvärmningen la jag mycket fokus på att lära känna henne och bara känna på henne lite, inte speciellt mycket krav med andra ord. Sen började jag såklart arbeta henne lite mer och då gick det väldigt bra och jag tycker hon lyssnade bra på det jag ville och i slutet blev hon väldigt fräsch och trevlig. Så jag avslutade passet med en riktigt bra känsla. Jag fortsätter gärna trimma på henne nästa vecka, men vi får se hur det blir med tanke på att det är en ridskolehäst.
 
Hade inte med kameran men jag tog några bilder på henne med mobilen, därav den otroligt dåliga kvalitén...
 
Nu tänkte jag se nattens avsnitt av The vampire diaries innan jag förflyttar mig ut till vardagsrummet för att titta på Fångarna på fortet med min familj. NI får ha en fortsatt bra fredagskväll så hörs vi senare.
XoXo//Emma

Kommentarer
Michelle Petersson säger:

Kul att prova rida en ny :D
Kram

2015-02-06 | 19:58:11
Bloggadress: http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback