Jobbigt med brunstiga ston

Ängen var så blöt så vi bestämde oss för att rida ut till travbanan istället, i och med att det är sand/grus som underlag där och det är mycket bättre när det är blött än vad en äng är. Detta fanns massa vattenpölar att galoppera igenom och hästarna tyckte att det var hur roligt som helst. Något som var mindre roligt var dock att det tog en timme och 15 minuter att få in ponnyn idag. Det visade sig att hon brunstade, vilket kan förklara humöret. Men det ger henne ändå inte rätten att bete sig så som hon gör, idag försökte hon faktiskt kicka efter mig en gång. Annars brukar hon bara gå iväg från mig eller springa runt som en tok. Men det kan också vara för att hon fick lite för mycket havre sist vi red.
 
Grillen är igång så det är mat vilken minut som helst. Därför ska jag nog få på mig lite kläder och gå ut och duka. Ni får ha en fortsatt bra kväll så hörs vi senare.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback