Tillbaka till vardagen

Mamma och Erik åkte och hämtade hem Gold medans jag duschade efter att ha kommit hem från hästen. Eftersom att Gold bott hemma hos Gucci nu när vi var borta så misstänkte jag att Gucci kanske skulle följa med hem också, vilket hon såklart gjorde. Så vi har inte ens utan hund ett dygn efter att vi kommit hem och sen kommer Izor lite senare i veckan. Jag kommer inte ihåg exakt vilken dag, men jag vet att det var i veckan som kommer.
 
Om vi går tillbaka till hur det gick ute hos hästen idag så kan jag ju börja med att säga att hon inte hade någon grimma på sig, vilket skulle göra infångandet aningens mycket svårare. Det gick dock superbra och hon blev fångad på kanske 2 minuter eller något liknande. Sen hade hon ju stått en vecka så jag trodde att jag skulle sitta på en tickande bomb, men det gjorde jag inte. Hon var väldigt lugn och trevlig att rida. Vi bestämde oss även för att köra ett hoppass på hästarna idag. Vi började hoppa lite och det gick superbra, tills det var dags att avsluta. Jag skulle nämligen ta ett sista språng då språnget innan inte var ett bra språng att avsluta på, men då måste hon varit trött eller något. För då vägrar hon, 2 gånger och hon brukar aldrig göra det. Då bestämde jag mig för att hon skulle få vila någon minut innan jag tog nästa språng. Det språnget blev inte riktigt som jag ville, så jag tog ett språng till och det var helt perfekt så då kände jag att jag kunde avsluta med ett gott samvete och en bra känsla.
 
Nu är jag hur trött som helst, så jag tänkte släppa ut Gucci och sen krypa ner under täcket och avsluta för idag. Ni får sova gott så hörs vi igen i morgon.
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback