Rida ungponny

Idag red jag på den nyaste ridskoleponnyn i stallet. Hon 5 år och går med oss äldre för att vidareutbildas till hon förhoppningsvis är redo att gå i grupper med yngre barn. Hennes namn är Moppie och hon är en Holländsk import.
 
Ridpasset gick jättebra. Vi red mycket självständigt och jag valde att jobba en del med övergångar då hon behöver stärkas i det. I slutet gick det väldigt bra även på den fronten och hon gick superbra. Hon hade en positiv inställning genom hela passet, vilket gjorde att det var väldigt trevligt att arbeta med henne. Vi avslutade med att skritta av hästarna i skogen. Hon var störtcool när vi klättrade i lite backar och gick förbi konstiga grejer. Efteråt fick jag veta att jag var den första som suttit på henne ute i skogen här hos oss, så jag tycker verkligen att hon skötte sig galant med tanke på att hon inte hade gjort det tidigare.
        
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback