Utbildad Ungdomsledare

 Något som jag gjort under 3 helger denna hösten är att jag har gått en ungdomsledarutbildning (ULK), vilket är något som har varit väldigt roligt och lärorikt. Det var väldigt intressant att få lyssna på de föreläsningarna som var men också att få umgås och bo med människor från andra klubbar. Utifrån det kunde vi dela med oss utav olika aktiviteter och liknande som vi gör på de olika klubbarna. 
 
 
Kursen hålls av olika föreläsare och på lite olika ställen beroende på vilket distrikt man hör till. Jag var i Strömsholm två helger och i Kungsör en helg då jag tillhör Västmanlands distrikt. Inte helt fel miljö att ha kurs på om jag säger så mycket, fanns alltid saker att se och göra där när vi hade fritid. I kungsör badades det t.ex. i badtunna och sjöngs en massa singstar och när vi var i Strömsholm fanns det alltid tävlingar att kolla på när vi hade lite td över. 
 
Jag skulle verkligen rekommendera hästmänniskor som gillar ledarskap att kolla med sin klubbchef om det finns möjlighet att få gå denna kurs. Man lär sig mycket och får upp ögonen för saker som egentligen är självklara och som vi gör i vårat undermedvetna, men som vi kanske inte går runt och tänker på till vardags. 
XoXo//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback