Afterwork, 4 personer och 1 toalett

På mitt förra jobb, där jag inte längre jobbar kvar hade vi en afterwork kväll. Vi satt på en resturang där vi åt lite tapas, pratade om allt möjligt och det dracks lite drinkar. Det var en väldigt mysigt tillställning och en bra möjlighet för oss alla att lära känna varandra bättre. 
 
Efter ett tag var det några som blev aningens påverkade, men det var fortfarande på en okej nivå. Timmarna gick och klockan började bli mycket, vilket även gjorde att folk hade druckit mer. Det slutade då upp med att några skulle gå på toa, och som många gör så går man till toan tillsammans när man är ute. Då var det dock kö till de "vanliga" toaletterna. Det fanns en stor på andra sidan resturangen så en av oss 4 som gick till toan föreslog att vi kunde dela på en toa allihopa för att slippa köa oså. Det var 2 arbetsledare och 2 medarbetare (1 av de var jag). Som tur var insåg den andra medarbetaren att det inte lät som en bra idé, så det avstyrdes direkt. Hur stelt hade det inte varit att jobba med de efter det. Nejtack, haha...
 
Det slutade dock inte där, utan kvällen fortsatte. Nu hade några börjat åka hem, och jag var den yngsta som kvar. Jag var trots det den som tog hand om de andra, t.ex. var det jag som fick beställa in vatten åt de andra. Sen när vi skulle gå började en av arbetsledarna må väldigt dåligt, så jag tog h*ns telefon och var nära på att ringa och be h*ns partner komma ner och hämta h*n. Dock hade personen sin cykel med sig och ville få med sig den hem på en gång. Det var ett tag tills min buss gick, så jag följde med de en bit bara för att slippa stå still och vänta på bussen. Då trodde vi att cykeln var stulen då h*n inte hittade sin cykel, men h*n sa att det inte var någon fara och att de kunde leta mer efter den i morgon. Jag lämnade då h*n i och med att personen i frågade hade sällskap av en som bodde på samma område. Jag bestämmer mig då för att gå mot bussen och åka hem. Vad tror ni inte att jag ser i ett cykelställ längs vägen? Jo, h*n cykel såklart. Då vände jag och sa att jag hittat den. Hur de sedan tog sig hem vet jag inte, jag vet bara att jag sett cykeln på mitt föredetta jobb. 
 
Med andra ord hade det kunna blivit en jobbig kväll med en "stulen cykel" och 4 personer som delat på samma toalett. Jag är glad inget av det hände, det hade nämligen blivit lite stelt att träffas på jobbet efter det...
XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara mellan dig och mig, ingen annan)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback